Powerforum
http://powerforum.dk/

Kompressions forholdet
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21768
Side 1 af 1

Forfatter:  Mark J [ 23 mar 2009, 21:06 ]
Titel:  Kompressions forholdet

Hmm, når jeg ligger tykkere toppakning i min motor, for jeg da længere mellem top og bund.. Hvorfor er mit kompressions forhold så lavere 7,9:1 er den på nu ? ..


Billede

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2009, 22:12 ]
Titel: 

Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.

Forfatter:  Mark J [ 23 mar 2009, 22:15 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.


og det er ikke godt at kompressionen bliver sænket, den skulle helst gerne hæves til 11:1 ik ? .. (Når man vil have en turbo på :P)

Ik noget specielt, skulle se om jeg kunne få den til at køre optimalt med en kobber pakning .. og det ser ud som om det lykkes for mig .. :)

Forfatter:  K-FINN [ 23 mar 2009, 22:36 ]
Titel: 

emptry skrev:
Saab-Daniel skrev:
Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.


og det er ikke godt at kompressionen bliver sænket, den skulle helst gerne hæves til 11:1 ik ? .. (Når man vil have en turbo på :P)

Ik noget specielt, skulle se om jeg kunne få den til at køre optimalt med en kobber pakning .. og det ser ud som om det lykkes for mig .. :)


Hvis du montere turbo skal du sænke kompression, med mindre du har tænkt dig og lave en motor der er beregnet til oktan 116 eller mere.

Forfatter:  Mark J [ 23 mar 2009, 22:41 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:
Hvis du montere turbo skal du sænke kompression, med mindre du har tænkt dig og lave en motor der er beregnet til oktan 116 eller mere.


Nååååååe okay.. jamen så går det jo den rigtigt vej for mig ? ..

Forfatter:  K-FINN [ 23 mar 2009, 22:52 ]
Titel: 

Evt læs lidt her: http://powerpage.dk/tuning.aspx

Forfatter:  Mark J [ 23 mar 2009, 22:57 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:


har læst en del af dem, men lige præcis det med kompressions forholdet, har jeg ikke rigtigt fattet endnu :P .. prøver på bedste vis :P

Lære jo noget nyt hele tiden

Forfatter:  K-FINN [ 23 mar 2009, 23:02 ]
Titel: 

Link var skam ment i god mening :wink:

Forfatter:  Mark J [ 23 mar 2009, 23:08 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:
Link var skam ment i god mening :wink:



Ja da .. :) .. De er pisse gode de artikler .. der har Jakob satme gjort et godt stykke arbejde :)

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/