Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey PP!

Er 0% VW mand, men brorman har fået købt sig en vinterbil (golf 2 1,6d) - Hvor vi har skaffet et sæt borbet T fælge til.

Fælgende er foran : 7,5" x 16" et 35 med 165/40-16
bad ved 9" x 16" et 20 med 195/40-16 - skal nok blive sjovt at monterer dæk på (:

Bilen er sænket 40/40 - kommer vi i problemer med at de stikker ud bag ved? Kommer vi i problemer med at de går i mod inderskærme foran? - Andre problemer :) ?

Alle svar modtages med kyshånd!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har en to'er hvor jeg kører med 7x15 ET25 bag på. Der er i hvert fald alt rigeligt plads.
I har så yderligere en tomme udad på bagenden, men jeg tror bestemt ikke de vil stikke ud baseret på hvordan min egen er.

Foran har jeg samme 7x15 ET25, men med 20 mm. spacer grundet plads til bremser. Dvs. i praksis ET5. Her er jeg heeeelt ude til kanten, men er indenfor (ser i øvrigt meget godt ud, men for mig har det været af praktiske årsager).

Jeg har trimmet ombukkene for og bag, men det har ikke været meget.
Jeg kører så med en ret hård undervogn (klubrally), men har også belastninger på som kan hive den helt ud i tovene. Alt i alt oplever jeg ikke problemer med skraberi.

Jeg kører i øvrigt med 195/50-15 - de er immervæk lige lidt større i diameter end de omtalte 16" - så det taler til jeres fordel.

Så jeg vil skyde på at det ikke vil være et problem.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
så længe i ikke møder politiet går det nok.. de står ca 1-2cm uden for skærmkanterne (originale ikke ombyggede skærmkanter)

desuden er brede bagdæk for baghjulstrækkere ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
foran får du ingen problemer vil jeg tro, bagpå skal skærmene nok lige ha et buk opad, an på hvor hård undervognen er..

hvor du har problemer med at montere dækkene, så spring dem på.. brug LIDT bremserens eller lign brændbart, sprøjt en smule rundt i kanten.. og jeg mener en smule.. og antænd det med en lang pind med ild i spidsen (f.eks papir væddet med lidt bremserens)
vær klar med en blæsepistol til at slukke ilden med, eller evt en vandslange..

HUSK hørerværn og beskyttelses briller.. trommehinden kan nemt smutte på den konto og øjne er altid rare at have to af der kan se..

udvis forsigtighed.. det er ikke legetøj, men en glimrende løsning til montering af smalle dæk på bredde fælge.. har selv monteret 195/40-14 på min kammerats 9x14 fælge.. også til en golf 2 ;)

Titel:
Medlem

Hej, og tak for de gode svar.

Det ser jo umildtbart ud til at det kommer til at gå smertefrit.

Ang. dækmonteringen, bliver det ikke et problem, har vel monteret en 300-400 styk efterhånden, og har ALDRIG brugt bremserens, dieselstart og hvad folk nu ellers finder på af hasardere løsninger. Vi skyder dem på med trykluft hvis det går helt galt.

Ang dækbrede og forhjulstræk, så er det pga af fælges brede, samt at brorman gerne vil have dem stræk monteret, med hele 54 hk tror jeg det er lidt lige meget :)

Kan man sætte et sæt GTD plastikskærmforøgere på, og dermed vinde 1-2 cm eller hvor meget det givet? - Og dermed blive fri for at "rulle" skærmene?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
dinmor skrev:
Kan man sætte et sæt GTD plastikskærmforøgere på, og dermed vinde 1-2 cm eller hvor meget det givet? - Og dermed blive fri for at "rulle" skærmene?

Forøgerne giver ikke noget. Skærmen er den samme indenunder.
På alle dem de modeller undtagen G60, der hedder noget med "G" - dvs. GTI, GTD, GT, GL etc. - der er selve skærmen den samme som på C og CL, med med den sorte kant på. Dvs. det er rent kosmetisk, og det giver ikke mere plads.

G60'erne derimod har nogle andre sorte kanter, og i hvert fald forskærmene er bredere (jeg er ikke lige klar over hvordan det er med bagskærmkanterne). Her giver det mere plads.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

G60 skærmforøgere til bag på er næsten magen til, der er vist nok skåret lidt af kanten, men udseende mæssigt er de magen til..

hvordan fungere det med at skyde dem på med trykluft?

Titel:
Medlem

Okay, så må min "rustmand" i gang med at rulle skærmene hvis det bliver et problem.

Dækapparatet kan skyde trykluft op under dækket, så det bliver "poppet" på plads, dog ikke en funktion jeg nogensinde har brugt.

Den anden metode er en gasflaske du kan kan pumpe op med 10 bar, også er der noget der ligner en DTM potte i den anden ende, og en hane du så kan lukke op for, også er det altså bare at holde fast, også skal dækket nok komme på.

De fleste kommer på ved 7-8 bars tryk og masser PFT spray :)

Titel:
Medlem

det der med at skyde luft op nedefra er da total ubrugeligt til så smalle dæk på bredde fælge..

det andet har jeg aldrig hørt om, problemer er jo at få dækket strukket ud så det ligger an og man kan pumpe tryk i.. any ways, metoden med bremserens fungere glimrende, vi gør altid sådan på mit arbejde når der en sjælden gang kommer nogen og skal ha lavet sådan en montering..

held od lykke med projektet, det skal nok blive et hit at se på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time