Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 mar 2009, 12:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
Har et stort problem med min racer Lada VFTS
Problemet opstod da jeg kørte et race satte speederen sig fast
Og kom op i nogle vandvittige omdrejninger. Men blev hurtigt slukket

Da vi så for den startet igen køre den kun på 1 og 2 en

Vi laver en koprotions prøve med speeder i bund
13,5 på alle 4

men nå vi laver en koprotionsprøve med speederen sluppet viser 1 og 2 13,5
og 3 og 4 viser 7

den køre med dobbelte wepper med 4 spjæld

vi har lavet en lakse prøve og det se også fint ud

ventilerne har stadig samme afstand 0,15

men den køre stadig ikke på 3 og 4
der er tænding på dem

men når man sætter honden for suger den slet ikke ved karburatoren

karburatorerne har været helt skilt af nye pakninger renset alle dysser

nogle der har en ide

tager ikke topstykket af for sjov skyld på den og i mine øjne er der ingen tegn på fejl i ventilerne

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 13:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
nu ved jeg ikke om en lakse prøve er et andet ord for lækage måling..

men ellers prøv at lave en lækage måling på den, så er ventilerne da udelukket..

en lækage måling er en tryksætning af motoren når den står i TDC med lukkede ventiler, så kan du aflæse den procentvise utæthed..


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 mar 2009, 14:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
ja , kender heller ikke lige laksemåden. Men michael f siger så lav en lækage måling

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
nu kom jeg lige til at tænke på om en lakse måling i virkeligheden er en lækage måling med stavefejl? :oops:

hvis det er tilfældet, så undskylder jeg, det var ikke for at gøre grin med dine stavevanskeligheder..


hvis ikke den suger på 2 og 3'eren tyder det jo unægteligt på en mekanisk defekt.. så der er nok ikk anden udvej end af med toppen og finde ud af hvorfor den ikke suger.. det er ikke sådan noget med smadrede løftere eller lign så den slet ikk åbner på de 2 cylindere?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 17:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
lækage måling stave fejl er prøvet
har lige hevet toppen af stadig ingen fejl og finde
alt er i den skyldeste orden
kan en kaburator gå i stykker så den vilde gøre sådan som in gør for selve motoren fejler intet
nu slipper jeg vintilerne og lige tæster det hele men jeg tro detsvære ikke fejlen er fundet

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 17:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
så skal der være en voldsom utæthed i manifoldet.. men det lyder godt nok underligt, måske det var værd lige at hive de 2 stempler ud nu har toppen pillet af.. bare lige for at være helt sikker..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 19:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
tro ikke stemplerne fejler nået
helte benzin ned i dem og de holder sig findt tætte

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 19:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
har du prøvet til samme på topstykket? det lyder godt nok mærkeligt, så skal du prøve at tørne motoren med starteren uden manifold når toppen kommer på igen, så kan du da mærke om den suger.. ellers er der stadig noget galt! ellers må du gennemgå manifold, karburatore mv for utæthed..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 19:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kører den med hydrauliske lyftere...?

for hvis den gør, så tror jeg at du skal kontrolere dem før du gør noget andet...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2009, 20:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
de er mikaniske
så det heller ikke der fejlen ligger
jeg er ved og blive sinsyg tager sku snart den lada motor ud og smider en fiat i det ved man sku da hvad er

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team