Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Fejlfinding pga for tidligt turbotryk - VIDEO http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21728 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | Runesm [ 15 mar 2009, 11:39 ] |
Titel: | Fejlfinding pga for tidligt turbotryk - VIDEO |
Poloen døde på vej hjem i fredags pga for tidligt ladetryk. Den nåede 1 bar allerede ved 2200 omdrejninger, og det var mere end den umiddelbart kunne klare. ![]() Men jeg hørte også samtidig på en bankelyd hele vejen hjem: http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=25206 Kan den lyd være grundet den blæste toppakning, eller skal jeg til at lede dybere? |
Forfatter: | K-FINN [ 15 mar 2009, 11:43 ] |
Titel: | |
Ser ud som om pakning har været defekt et stykke tid, hvor du så tilsidst har brændt det helt væk. |
Forfatter: | Runesm [ 15 mar 2009, 11:47 ] |
Titel: | |
Supra MK4 skrev: Ser ud som om pakning har været defekt et stykke tid, hvor du så tilsidst har brændt det helt væk.
Okay, men det er ikke helt det der er problemet. Mit problem går på lyden i videoen ![]() Nu har den så også kørt trykket siden august, og det har ikke været helt lidt jeg har udsat den for, så at pakningen var ved at være dårlig undrer mig ikke ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 15 mar 2009, 11:49 ] |
Titel: | |
Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke. Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk. |
Forfatter: | Runesm [ 15 mar 2009, 11:52 ] |
Titel: | |
Supra MK4 skrev: Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke.
Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk. Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så |
Forfatter: | K-FINN [ 15 mar 2009, 11:54 ] |
Titel: | |
Runesm skrev: Supra MK4 skrev: Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke. Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk. Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så Ja træls og få det hele samlet med ny pakning, og så den stadig har mislyd. Du bør nok også checke top og blok, sådan en pakning blow out, kan lave spor i både blok og top. |
Forfatter: | Runesm [ 15 mar 2009, 12:00 ] |
Titel: | |
Supra MK4 skrev: Runesm skrev: Supra MK4 skrev: Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke. Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk. Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så Ja træls og få det hele samlet med ny pakning, og så den stadig har mislyd. Du bør nok også checke top og blok, sådan en pakning blow out, kan lave spor i både blok og top. Det ser umiddelbart fint ud, og der er heller ikke noget at mærke når man lige kører fingeren hen over. ![]() Har også været ved at kigge i cylindre og på stempler, de ser forbavsende fine ud, når man tænker på hvad de har været udsat for |
Forfatter: | Morten VJ [ 15 mar 2009, 12:29 ] |
Titel: | |
Det lyder som at plejlstangs lejerne er afgået ved døden. Men det finder man først ud af når motoren er adskildt, og event. målt. MVH Morten |
Forfatter: | Runesm [ 15 mar 2009, 13:00 ] |
Titel: | |
Det jeg frygtede. Så må jeg derned og kigge en tur |
Forfatter: | JPP [ 15 mar 2009, 16:32 ] |
Titel: | |
Det er ikke ladetrykket der ødelægger toppakningen ![]() Toppakningen er gået mellem cyl. 2+3, den vil dermed efter min søndagshukommelse skyde gasser ind til naboens indsugning og kompressionstakt under sin egen udstødningstakt. Da udstødningtakten har større tryk vinder den. Det kan vel alt andet lige ikke give andet end pre-ignition i cyl. 3. Når de ældre karburatorbiler går i pre-ignition mode og hoster videre efter man tror motoren skulle være slukket, så lyder det heller ikke kønt!! Det skyldes så her rødglødende tændrør/ventil som følge af længerevarende detonation og typisk opstået som følge af der er tanket for lavt oktan og der er kørt langt. Her kører motoren, efter stop, stadig rundt eller ligefrem baglæns indtil antændelseskilden har held til at køle af. Det er meget tæt på samme høje lyd. Det lyder som om motoren er ved at falde fra hinanden. Årsagen til din lyd kunne derfor IMO også evt. være fordi der er pre-ignition i cyl 3. Blot en tanke. Prøv evt. at pille pløkkerne af til cyl. 2 og 3 (begge skal af, ellers går det den anden vej) og hør om den stadig banker. Her skal så abstraheres for den kun kører på 2 cylindre. Som sagt blot en tanke. |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |