Powerforum
http://powerforum.dk/

Wastegate spørgsmål
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21634
Side 1 af 2

Forfatter:  dykkerdahl [ 18 feb 2009, 21:59 ]
Titel:  Wastegate spørgsmål

Hvor er det bedst at tage signalet til aktuator fra.....?
Turbo afgang, lige før gas spjæld eller i indsugningsmanifolden.

Forfatter:  Ravnen [ 18 feb 2009, 22:04 ]
Titel:  Re: Wastegate spørgsmål

dykkerdahl skrev:
Hvor er det bedst at tage signalet til aktuator fra.....?
Turbo afgang, lige før gas spjæld eller i indsugningsmanifolden.


Afhænger af setup, kører du med ladetryksstyring f.eks. E-boost, så er det turboafgang, uden, et spørgsmål og "religion"... (personligt så vælger jeg manifoldet)

Forfatter:  dykkerdahl [ 18 feb 2009, 22:45 ]
Titel: 

Jeg talte med en kendt jysk tuner i mandags og han sage at man aldrig måtte tage styre trykke fra manifoldet, fordi at gasspjældet kunne overtage styringen af lade trykket....

Forfatter:  Ravnen [ 19 feb 2009, 13:10 ]
Titel: 

dykkerdahl skrev:
Jeg talte med en kendt jysk tuner i mandags og han sage at man aldrig måtte tage styre trykke fra manifoldet, fordi at gasspjældet kunne overtage styringen af lade trykket....


Ikke et prob. i min verden... men som jeg skriver; det er et religionsspørgsmål, så gør det som den person du tror mest på siger...

Forfatter:  Boostjunkie [ 19 feb 2009, 15:34 ]
Titel: 

Jeg vil sige man skal tage den før gasspjældét, så får man "trykfaldet" i intercooler og rør med. Men det er bare min teori og det jeg har gjordt på min bil... :rock:

Forfatter:  dykkerdahl [ 19 feb 2009, 15:49 ]
Titel: 

Ja men hvorfor så ikke tage trykfaldet over gasspjældet med?
Det er jo unægteligt et turboulent sted.....

Forfatter:  Boostjunkie [ 19 feb 2009, 15:56 ]
Titel: 

dykkerdahl skrev:
Ja men hvorfor så ikke tage trykfaldet over gasspjældet med?
Det er jo unægteligt et turboulent sted.....


Jeg vil jo mene at vis du tager den efter gasspjældet, så får du jo vacum på din aktuator, når du lukker gasspjældet. Det ved jeg ikke lige hvordan den har det med... På min bil har jeg sat slangen på trykrøret ca. 20 cm før gasspjældet...

Forfatter:  Runesm [ 19 feb 2009, 17:29 ]
Titel: 

Min saab faldte 0,15bar ved at jeg flyttede trykudtaget op i manifolden istedet for på turboen.

Jeg tænkte det var en nem måde at omgåes det trykfald der kom på når den kom op i omdrejninger, men istedet mistede jeg tryk.

Kan ikke lige give en forklaring på hvorfor

Forfatter:  Boostjunkie [ 19 feb 2009, 18:18 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Min saab faldte 0,15bar ved at jeg flyttede trykudtaget op i manifolden istedet for på turboen.

Jeg tænkte det var en nem måde at omgåes det trykfald der kom på når den kom op i omdrejninger, men istedet mistede jeg tryk.

Kan ikke lige give en forklaring på hvorfor


Hmm, lyder mystisk... men, den første bil jeg byggede turbo, steg turbotrykket 0,1 bar da jeg flyttede trykudtaget til før gasspjældet. Og så har jeg bare lavet det på samme måde på den bil vi har nu...

Jeg tænkte på, flyttede du den til FØR eller EFTER gasspjældet??

Forfatter:  Runesm [ 19 feb 2009, 19:36 ]
Titel: 

Boostjunkie skrev:
Jeg tænkte på, flyttede du den til FØR eller EFTER gasspjældet??


Efter, op i plenummet

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/