Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Bedre flow i turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21231 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | dykkerdahl [ 31 okt 2008, 16:18 ] |
Titel: | Bedre flow i turbo |
Se billede af indsugningen Er der nogle der har erfaringer med at fræse en bløder overgang mellem det først stykke af indsugningen til den inderste del af indsugningen Det første stykke er 68mm Det inderste rør 45mm Overgangen mellem yderste rør og det inderste forløber over 11mm. Det er mere end en halvering af areal på en skarp 45 graders kant. Afstanden fra turbinen til kanten er 15mm |
Forfatter: | HenrikGM [ 31 okt 2008, 16:53 ] |
Titel: | Re: Bedre flow i turbo |
dykkerdahl skrev: Se billede af indsugningen
Er der nogle der har erfaringer med at fræse en bløder overgang mellem det først stykke af indsugningen til den inderste del af indsugningen Det første stykke er 68mm Det inderste rør 45mm Overgangen mellem yderste rør og det inderste forløber over 11mm. Det er mere end en halvering af areal på en skarp 45 graders kant. Pas på med det. Flowet stiger, og så får turbinen mere at trække, svarende til et større hjul. Det er ok hvis der er masser af power i turbinen, men hvis den kniber kan det blive værre. Det er ikke optimalt med den 45graders indsnævring, men den begrænser belastningen på turbinen idet der ikke kommer så meget luft igennem til kompressoren(mindre masse). Jeg ville holde den cylindrisk indtil mindst 6-8mm før kompressorhjulet. Det vil nok først blive godt hvis du faktisk fylder noget i. Ser ikke ud til at der er gods nok til en god venturi, og samtidigt holde lidt afstand til hjulet.... Jeg ville lave det, men fylde noget i først, og så lave den som en lang venturi.. |
Forfatter: | møffe [ 31 okt 2008, 17:51 ] |
Titel: | |
jeg har drejet indløbet på min T3 turbo så den er lidt mere lækker. tvivler på det har den store effekt ved det tryk jeg køre med (1,1) men da jeg alligevel havde muligheden så kunne jeg jo lige så godt gøre det. dog var indløbet ikke så meget trukket tilbage som det du har der. der skal du vel som sådan lave en indsats der virker som trakt. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 31 okt 2008, 19:10 ] |
Titel: | |
HenrikGM Citat: Pas på med det. Flowet stiger, og så får turbinen mere at trække, svarende til et større hjul. Det er ok hvis der er masser af power i turbinen, men hvis den kniber kan det blive værre. Er det ikke netop et free flow til turboen vi ønsker, også derfor at vi montere et free flow filter på indsugningen Citat: Det er ikke optimalt med den 45graders indsnævring, men den begrænser belastningen på turbinen idet der ikke kommer så meget luft igennem til kompressoren(mindre masse). Nej den indsnævring må give en masse turbolens og modstand for turboen, som så igen skal arbejde mere for at opbygge et større vacum for at trække den samme luft ind..... Citat: Jeg ville holde den cylindrisk indtil mindst 6-8mm før kompressorhjulet. Ja det tror jeg også, lige nu er der 15mm så der er 5mm til at lave den lidt mere rund Citat: Det vil nok først blive godt hvis du faktisk fylder noget i. Ser ikke ud til at der er gods nok til en god venturi, og samtidigt holde lidt afstand til hjulet....
Hmm Hvad kan man fylde i og hvor lang skal overgangen være for at give det bedste flow... |
Forfatter: | david [ 31 okt 2008, 20:20 ] |
Titel: | |
Du kan dreje dit indløb op så det bliver helt rundt og har en lige kant for inden (istedet for den skrå kant). Så kan du lave en bøsning i alu og presse i.. der efter kan du forme det præcis som du lyster. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 01 nov 2008, 23:24 ] |
Titel: | |
Citat: Du kan dreje dit indløb op så det bliver helt rundt og har en lige kant for inden (istedet for den skrå kant). Så kan du lave en bøsning i alu og presse i.. der efter kan du forme det præcis som du lyster.
Yep.... Men jeg er sikker på at der bare kan laves en alu. bøsning som stoppes i hullet, så kan overgangen fra 68mm 46mm blive et 48mm langt forløb istedet for 11mm..... Det må blive en klar forbedring af flowet i turboen, for det må da være et af de steder hvor lufthastigheden er højest..... |
Forfatter: | starion [ 03 nov 2008, 08:45 ] |
Titel: | |
Har lavet det nummer med den HX 40 jeg har siddende på traktoren og må give Henrik GM ret jeg er steget lidt i ladetryk men er også samtidig steget i modtryk ligger dog stadig lidt højere i ladetryk end i modtryk... men kan holde trykket med lidt længere med ned af i omdrejninger igen |
Forfatter: | dykkerdahl [ 03 nov 2008, 11:19 ] |
Titel: | |
Citat: Har lavet det nummer med den HX 40 jeg har siddende på traktoren og må give Henrik GM ret jeg er steget lidt i ladetryk men er også samtidig steget i modtryk ligger dog stadig lidt højere i ladetryk end i modtryk... men kan holde trykket med lidt længere med ned af i omdrejninger igen
Så jeg kan jeg måske nok regne med lidt støre arbejdsområde på bekostning af lidt højre modtryk. Hmm Ja der er vel ikke noget der er gratis! Tænker lidt på at få drejet og tilpasse sådan en indsats, så jeg kan tage den ud på et par minutter. Er her flere der har prøvet.... måske nogle der har billeder! |
Forfatter: | starion [ 04 nov 2008, 08:26 ] |
Titel: | re HX40 |
skal dog nævnes at jeg føst har ladet min konus slutte 2mm før turbinebladene...kan jo godt være det er det der modarbejder lidt mht. montering har jeg fæstnet min indsats med 3stk 5mm pinolskruer. Dette var også nok til at jeg kunne samdreje det til en enhed, altså kompresserhus og indsats |
Forfatter: | dykkerdahl [ 28 jul 2009, 09:37 ] |
Titel: | |
Så fandt jeg et billede af en ported GT2860RS indsugning. Det er det sidste billede.... Han sætter også turboen til 350-380HK http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/ Han er heller ikke tilfreds med med spjæld fra nissan.... Har læst noget af ham på et UK forum, hvor han fortæller at han laver lidt for en af de "bedste" porter/tuner i Norge og at han hos ham har flow tested en masse stumper. Det sidste jeg har skrevet er ud fra en dårlig hukomelse. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |