Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lavt olietryk på Audi A4 1,8T http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21119 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | MSS535 [ 02 okt 2008, 01:36 ] |
Titel: | Lavt olietryk på Audi A4 1,8T |
Hej Har en makker der har sådan en Audi A4 1,8T 150hk der når den bliver driftvarm har problemer med lavt olietryk. Bil og motor har kørt lidt over 300k km. Er der en der ved hvad det plejer at være galt? Er det slidte lejer eller slidt oliepumpe, eller noget helt andet? Hvis sådan en motor skal renoveres, er der så noget der plejer at være slidt så man ikke bare kan skifte stempelringe og lejer? Altså bliver cylinder/stempel eller krumtap slidt så meget at den skal bores og slibes? |
Forfatter: | Alex_Reedtz [ 02 okt 2008, 20:20 ] |
Titel: | |
Kontroller lige om oliesien er stoppet, det er i hvert fald set før... |
Forfatter: | BSA-G40 [ 02 okt 2008, 21:00 ] |
Titel: | RE: |
Vil osse mistænke oliesi'en, som sidder nede i bundkaret.. Er set før at den bliver stoppet, og hvis man køre videre med dette, så kan man næsten selv regne ud hva der sker.. |
Forfatter: | luske [ 02 okt 2008, 22:57 ] |
Titel: | |
ahh come on powerrødder , hvis det var oliesien var der sikkert også problemer når den var kold ?? men hvor meget forskel er der på olietrykke kold kontra varm ??? MVH Luske |
Forfatter: | Martin Mikkelsen [ 03 okt 2008, 07:25 ] |
Titel: | |
jeg skal ikke gøre mig til verdensmester, men det er korrekt at 1.8T'erne kan lide af lavt olietryk pga en tilstoppet oliesi. jeg ville kigge der først, trods alt i det nemmeste. og han skal ikke køre mere i den, der er set døde motorer på den konto. mvh Martin |
Forfatter: | Alex_Reedtz [ 03 okt 2008, 15:00 ] |
Titel: | |
Den jeg har set med det problem, viste først fejl på olietryk efter noget tid på motorvejen, ved kold var der ingenting, og lød normal i hvert fald indtil den stoppede helt... |
Forfatter: | MSS535 [ 06 okt 2008, 10:28 ] |
Titel: | |
Hej Jeg ved ikke hvor længe han har kørt med det, men i hvert fald over 3-4 olieskift som jeg kan forstå på ham... Olielampen lyser som sagt først når motoren er driftvarm. Desuden er der lidt ventilstøj. Er der hydrauliske løftere i sådan en? Han er ikke klar over hvad det er for noget olie han har fået på, men tror det er det som fabrikken foreskriver. Vil det være en fordel med noget andet olie? |
Forfatter: | dinmor [ 09 okt 2008, 00:30 ] |
Titel: | |
Oliepumpen kan være ved at stige af. Gjorde den i de gamles 1.8T, og jeg slagtede en motor. Der lyste for olie, og jeg hældte lidt ekstra på, hvorefter jeg kørte et par km. også var der bare høj metalisk lyd fra motoren. Kostede lige 26.000 ![]() |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 12 okt 2008, 11:54 ] |
Titel: | |
Tilstoppet oliesi.. har set det to gang på værkstedet.. En sharan med 280k på tælleren, og en A4 med 120k.. Så prøv at få set sien efter. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |