Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
ka man selv rense benzindyser? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=20945 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | tonnilerche [ 18 aug 2008, 18:52 ] |
Titel: | ka man selv rense benzindyser? |
dytten kører stadigt for mager :/ - dvs hvide tændrør.. benzinfilteret er skiftet lambdasonden er skiftet og efterfølgende udmålt under kørsel ( fungerer fint - dvs 300-600mV under halv gas og 800-900 under WOT og høje rpm ). benzin trykregulatoren holder 2.8 bar uden vakuum, som den skal gøre ifølge autodata. alle vakuumslanger er gennemgået. TPS-føleren er justeret - 3punkts føler it is. Alle stik har fået elektronik-rens for at sikre ordentlig forbindelse - selvom det ikke er noget daihatsu er kendt for at have problemer med. ****** 1. Kan man selv rense benzindyserne? Jeg har kørt med noget lindemann additiv, men det ser ikke ud til at have nogen effekt what so ever. Hvis ikke kender i så et super sted på sjælland ( vestsjælland og roskilde ) hvor de renser dem? Jeg ved at VAE gør det, men det er meget rart at have flere ved hånden. 2. Hvordan ville i finde ud af om benzinpumpen leverer nok benzin under kørsel? Benzintrykket er jo afhængig af vakuum'et i indsugningen på en eller anden måde - her er jeg ude i noget jeg ikke ved ret meget om. 3. Tændingen står en tand aggressivt - det har den altid gjort, og den banker ikke, så vidt mit øre fortæller mig ![]() |
Forfatter: | Alex_Reedtz [ 18 aug 2008, 19:27 ] |
Titel: | |
Hvad siger benzintrykket under fuldlast? |
Forfatter: | tonnilerche [ 18 aug 2008, 19:35 ] |
Titel: | |
Alex_Reedtz skrev: Hvad siger benzintrykket under fuldlast?
Ved det ikke - havde som sagt kun målt uden vakuum, dvs kun med tænding på. Bør jeg finde ud af det? du tænker at pumpen er slidt? jeg tænker lidt det samme, men hvordan finder jeg ud af om trykket er korrekt? - jeg har en manual der siger 2.55 bar under drift, men vakuumet svinger jo, ergo må trykket også svinge.. |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 18 aug 2008, 19:43 ] |
Titel: | |
det nærmeste Bosch center vil kunne hjælpe dig.... |
Forfatter: | Morten VJ [ 19 aug 2008, 05:21 ] |
Titel: | |
En accelration med fuldt åbent gasspjæld, skal helst give det samme som uden vacum slange. Da der helst skal være atmosfæretryk i manifolden. Så hvis benzin trykket daler nå motoren kommer op i omdrejninger så har du et problem. Hvad er spændingen målt på pumpen?? Ps. det er yderst sjældent at alle 4 dyser bliver blokerede på samme tid. MVH Morten |
Forfatter: | -ae86- [ 19 aug 2008, 15:29 ] |
Titel: | |
Afmonter alle dyser og lig dem i en spand benzin, husk at afmontere alle gummi pakninger inden.. Lad dem ligge et par timer og derefter blæs dem af med trykluft.. Monter dem i fuelrailen og afprøv dem en efter en og se om de sprøjter som de skal.. Problemet ligger garanteret et andet sted i indkøringsfacen, ved du helt præcis dysernes størrelse ? |
Forfatter: | tonnilerche [ 19 aug 2008, 20:38 ] |
Titel: | a |
ja det er 184cc dyser ved 2.5 bar - 12,8 ohm.. men du siger indkøringsfacen? så klog er min ecu ikke ![]() |
Forfatter: | tonnilerche [ 20 aug 2008, 12:53 ] |
Titel: | a |
var lige forbi et værksted ( Holbæk Motor Service ) - jeg fik en lille snak med en klog mand med en Lindemann bluse på.. Han sagde at man i dag i almindelig benzin kommer en sjat additiver i.. ikke ret meget, men bl.a diesel-fosfat ( ja i benzin ) - det var det der gav min søde bil hvide tændrør... - De billeder man finder på nettet, er fra gamle dage, så det kan ikke bruges som sammenligningsgrundlag.. Han har måske ret - måske ikke. Hvis jeg nu kører til en synshal og får tjekket bilens CO, og kigger på denne tabel her: http://www.perfectpower.com/Technical_info/afr.asp Burde det så ikke afgøre om bilen reelt kører magert eller ej? |
Forfatter: | Morten VJ [ 20 aug 2008, 17:20 ] |
Titel: | |
Kør den på rullefelt og få taget en måling. Det skal være med belastning. et synstjek i tomgang uden belastning af motoren, siger ikke hvordan motoren kører når den er belastet. Og manden med den fine trøje har ret, du kan ikke læse meget om blandingen på tændrørene, specielt ikke på det pis vi hælder i tanken i dag. Og på en turbomotor er fremgangsmåden meget betænkelig. Fuldgas til topomdrejninger, og slukke motoren, ikke lige der der anbefales for at turboen skal kunne overleve. MVH Morten |
Forfatter: | DorkVonWaterfall [ 21 aug 2008, 17:13 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Fuldgas til topomdrejninger, og slukke motoren
hvem anbefaler det? ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |