Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Manglende ladetryk ved lave RPM - 1,8 20VT http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=20942 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Muggs [ 18 aug 2008, 10:13 ] |
Titel: | Manglende ladetryk ved lave RPM - 1,8 20VT |
Hejsa Jeg har en Seat Ibiza 1,8 20VT fra 01. måned 2005. Bilen har kørt 59.000 km. Bilen er chippet hos Scantune for 36.000 km, og snart 2 år, siden og har kørt rigtig fint indtil for nyligt. Den mangler ladetryk og MOMENT! ved lave omdrejninger. Den mangler ca. 65 nm som peak + at top momentet indfinder sig 500 omdr. senere. Ud over det kører den fed blanding, det gjorde den ikke da den blev chippet. Det er vel hvad man kalder "overboost" den mangler? Jeg har ladetrykskurven fra da den blev chippet, og så fra igår - da jeg havde den på rullefelt. Ladetryk da den blev chippet (self. den røde kurve): http://peecee.dk/upload/view/127487 Ladetryk nu: http://peecee.dk/upload/view/127486 Blanding nu: http://peecee.dk/upload/view/127485 Med alle de 1,8 turbo der kører rundt, må der være nogen der har oplevet det samme eller noget lignedende. Er der nogen der har nogle gode idéer til hvad det er/kan være? Jeg har selv et par stykker: LMM, N75 eller en utæt slange efter turboen et sted (men så burde den vel ik kunne lave 0,85 bar ved høje omdrejninger?) Hvad siger i? ![]() Ps. Der er udlæst fejl med VAG-com og der er ingen fejl lageret. Pps. Bilen kører fint ved pæn kørsel og del-gas (ved dog ik hvad den laver af tryk der). |
Forfatter: | efterz [ 18 aug 2008, 12:20 ] |
Titel: | |
Som du selv skriver, LMM, N75 eller en af vakkumslangerne til/fra N75... Slidt turbo?, Kan se den mangler ca 0.35 bar i at opnå de 1.2bar den oprindeligt blev chippet til.. Ved du om den er chippet til at køre fixed duty cycle på N75, eller om den rent faktisk bruger det målte tryk til at regulere N75 efter? Mange chiptunere bruger fixed duty cycle, og så vil ladetrykket forsvinde ligeså stille, efterhånden som turboen bliver slidt, eller systemerne bliver utætte.... |
Forfatter: | Muggs [ 18 aug 2008, 12:46 ] |
Titel: | |
efterz skrev: Som du selv skriver, LMM, N75 eller en af vakkumslangerne til/fra N75...
Slidt turbo?, Kan se den mangler ca 0.35 bar i at opnå de 1.2bar den oprindeligt blev chippet til.. Ved du om den er chippet til at køre fixed duty cycle på N75, eller om den rent faktisk bruger det målte tryk til at regulere N75 efter? Mange chiptunere bruger fixed duty cycle, og så vil ladetrykket forsvinde ligeså stille, efterhånden som turboen bliver slidt, eller systemerne bliver utætte.... Hey Tak for svaret ![]() Jeg har lige bestilt en LMM. Så må vi se om det hælper. Jeg har gået alle slanger og trykrør efter igår da jeg havde bilen på lift. Det kan godt ske jeg har overset noget, men synes ikke der var noget at se der. Nej jeg ved ikke hvordan den er blevet chippet mht. N75 ventilen. Men turboen burde vel ikke være slidt efter 59.000 km? Den er blevet behandlet pænt. Altid kørt varm før den har fået tæv, og altid fået lov at køle ned efter kørsel, og lang nedkøling efter hård kørsel. Men okay, man kan jo være uheldig alligevel ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |