Polering af Lygteglas i plastik.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JensM
Nyt Medlem

Polering af Lygteglas i plastik.

#1 Indlæg af JensM »

Hey PP.

Jeg vil rigtig gerne høre om nogle af jer har en ide til hvordan man får sine lygteglas i plastik pæne igen, da de er ved at være noget matte i det desværre..

På forhånd tak..
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo 4x4 - Projekt
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

der er en gut der har lavet en guide til det på bilgalleri.. det er hvis lygteglas fra en skyline,silvia eller supra han gør det på..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Polere dem med lakrenser nogle gange, bag efter med et af de der blandings produkter med voks, lakforsegler, nano og dvs andet skrammel... Virker fint, gør vi på arbejdet...

Kender en i roskilde der kan gøre det med proff udstyr. De bliver pænere end nye... Kan ik lige huske prisen...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Pas på hvis det er Coupéforlygter, de er lakerede standard og hvis du begynder at polere på dem med maskine smelter lakken og bliver endnu grimmere.
Vh. Anders
JensM
Nyt Medlem

#5 Indlæg af JensM »

duckstar skrev:Pas på hvis det er Coupéforlygter, de er lakerede standard og hvis du begynder at polere på dem med maskine smelter lakken og bliver endnu grimmere.

Er du sikker på det? synes ikke det virker sådan..
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift
JensM
Nyt Medlem

#6 Indlæg af JensM »

klyfax skrev:Polere dem med lakrenser nogle gange, bag efter med et af de der blandings produkter med voks, lakforsegler, nano og dvs andet skrammel... Virker fint, gør vi på arbejdet...

Kender en i roskilde der kan gøre det med proff udstyr. De bliver pænere end nye... Kan ik lige huske prisen...

Kan du give mig en hjemmeside eller et nummer jeg kan træffe ham på? ville nok være det nemmeste..
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#7 Indlæg af duckstar »

Det er givetvis omtalte lak der er blevet grim... og ja jeg er sikker, var på besøg hos min ven den anden dag, der netop var kommet til at overophede lakken på lygten, så overfladen smeltede..
Vh. Anders
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem

#8 Indlæg af Ferrari Killer »

Jeps! ´Den er god nok.

Jeg så den selvsamme lygte, og kønt var det ikke!

Jeg kan se det samme på min Q4´er. Der er klarlakken også skallet af flere steder. Og det er nøjagtigt det samme der er sket på Coupe lygten.

Hold den polermaskine langt væk fra din lygte, eller brug den ihvertfald varsomt!
V.H.
Ronnie Bonde

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

duckstar skrev:Det er givetvis omtalte lak der er blevet grim... og ja jeg er sikker, var på besøg hos min ven den anden dag, der netop var kommet til at overophede lakken på lygten, så overfladen smeltede..

Så skal den jo bare behandles som lak, og ik som en lygte jo... Svære er det vel heller ikke...

Prøver lige at snakke med ham i roskilde, er ik sikker på han bare laver for hvem som helst... Hvis du forstår mig...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
JensM
Nyt Medlem

#10 Indlæg af JensM »

klyfax skrev:Så skal den jo bare behandles som lak, og ik som en lygte jo... Svære er det vel heller ikke...

Prøver lige at snakke med ham i roskilde, er ik sikker på han bare laver for hvem som helst... Hvis du forstår mig...

Ja gør lige det, så må vi jo se hva han vil have for det..

Men skal det evt. bare poleres op med noget godt poleringsmiddel i hånden?
VW Golf 4 GTI - Hverdag
Bmw E46 V8 TT - Drift
Besvar