Powerforum
http://powerforum.dk/

spørgsmål verdrørende undersmøring af stempler vw
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=20392
Side 1 af 2

Forfatter:  Martin Larsen [ 10 maj 2008, 17:10 ]
Titel:  spørgsmål verdrørende undersmøring af stempler vw

Hej er der nogen herinde der ved om en vw passat 2.0 16V motorkode 9a har undersmøring af stempler ?

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 10 maj 2008, 19:13 ]
Titel:  Re: spørgsmål verdrørende undersmøring af stempler vw

Martin Larsen skrev:
Hej er der nogen herinde der ved om en vw passat 2.0 16V motorkode 9a har undersmøring af stempler ?



jeps...det ved jeg :D

passat 2.0 GT-16v har de fineste undersmøringer afstemplerne
har selv gang i sådan en motorandard

har du nogen pålidelig info omkring plejlstængerne og stemplerne på sådan en motor... har skrevet lidt i et andet forum ang det med stempler/plejlstænger osv... der har de skrevet til mig at standard stempler og plejlstænger kan klarer over 300 hk... men når jeg står med de plejlstænger i hånden så syntes jeg altså at de virker lidt kleine til 300 hk... men på den anden side så virker standard plejlstænger på en 1.8T motor jo også lidt kleine og de kan jo beviseligt holde til en del...

passat plejlstængerne har samme reservedels nummer som 1.8T plejlstænger HVIS MAN SKAL KØBE NYE men det er jeg ikke så sikker på betyder at da passat motoren i tidernes morgen(1988-1994) blev lavet så var det de samme plejlstænger som der idag sidder i 1.8T.... har nogen bøjede 1.8T plejlstænger ude på mit job og når jeg sammenligner dem med passat plejlstængerne så dimensionsmessigt ligener de helt hinanden... MEN der står ikk det samme på dem.
måske du ved noget.... eller måske andre der ved noget

TOMMY

Forfatter:  Martin Larsen [ 10 maj 2008, 19:37 ]
Titel:  stempler

min makker laver 280 turbo heste på en standart blok og det kører bare.lidt træls med undersmøring havde fået afvide man kunne sætte 16v stempler i men hvad med holdbarhed når der ikke er undersmøring ?

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 11 maj 2008, 20:31 ]
Titel:  Re: stempler

Martin Larsen skrev:
min makker laver 280 turbo heste på en standart blok og det kører bare.lidt træls med undersmøring havde fået afvide man kunne sætte 16v stempler i men hvad med holdbarhed når der ikke er undersmøring ?


ok... de 280 heste hva er så kompresionen og hvis den er sænket hvordan er det så gjort. og er de 280 heste på standard stempler og plejlstænger (Bare lige for at være 200 %sikker) og lige et sidste frækt spørgsmål... bliver de 280 heste brugt :D

du vil sikkert nok kunne sætte 2.0 16v stempler i en alm 2.0 8v blok... men jeg ved det faktisk ikke... et 2.0 16v stempel er jo helt fladt i toppen med to skrå nedfræsninger til ventilerne og en anelse forhøjning ved squish... ved ikk helt hvordan et 2.0 8v stempel ser ud men hvis det er lige som i 1.8 8v og 1.8 16v så er 8v stemplet med en udhulning ned i stemplet... vær sikker på at ventilerne kan være der hvis du vælger at sætte 16v stempler i en 8v(det TROR jeg nu at de kan).... husk at du hæver kompresionen ved at gøre dette(går ud fra at det også er meningen) og regn lidt på hvor meget du hæver den...

der er ingen problemer med at bruge 2.0 16v stempler i forhold smøring af krudspind... men undersmøringen af stemplet køler jo stemplet og det gør jo stemplet mere holdbart og modvirker tændingsbanken hvilket er en vigtig detalje.

mit råd til dig er at finde en 2.0 16v blok med stempler osv... det andet med at sætte 2.0 16v stempler i en 8v blok er noget af en halv løsning i mine øjne... men sådan er vi jo også så forskellige :)

Tommy

Forfatter:  Martin Larsen [ 11 maj 2008, 22:07 ]
Titel:  hk

det er lavet på en standart blok :-) og med original stål toppakning. og ja de bliver brugt flittigt til ræs..

det var ham min cylinder mand der sagde det godt kunne køre skal lige se om man ikke kan bygge undersmøring i den 8v blok det er jo heller ikke originale stempler der kommmer i den

Forfatter:  audi 80 1,8 turbo [ 11 maj 2008, 22:56 ]
Titel:  Re: hk

Martin Larsen skrev:
det er lavet på en standart blok :-) og med original stål toppakning. og ja de bliver brugt flittigt til ræs..

det var ham min cylinder mand der sagde det godt kunne køre skal lige se om man ikke kan bygge undersmøring i den 8v blok det er jo heller ikke originale stempler der kommmer i den


Du kan godt bygge undersmøring i en 8v... men du skal nok bruge lidt mere end en hånd boremaskine :)... olie kanalen ligger hele vejen hend lige til at gå i, men ikk noget man "bare"lige laver hvis det skal være godt og virke ordentligt.

jeg vil stadig foreslå dig at prøve at finde en hel bund :) og tage dig lidt kærligt af den(hone den... nye stempelringe...nye lejer...nye plejlbolte... og pakninger)

inden du får fundet stempler,(hvis du ikke har nogen) lavet undersmøring
osv så er du nok tæt på at have ofret det samme som ved at finde en hel bund og du får jo også en stærkere krumtap i en 16v bund :wink: og det er jo også værd at tage med.

jeg fandt en rimelig sund 2.0 16v (9A) bund i den blå avis som jeg fik handlet ned i 1000 kr (slap for at lave undersmøring+den stærkere krumtap) den har jeg honet, købt nye hoved+plejllejer og er klar til at sætte noget sammen(overvejer stærkere plejlstænger) men det lyder til at det nok/måske ikke er nødvendigt med stærkere plejlstænger hvis målet er 300 hk som i mit tilfælde.

Tommy

Forfatter:  Wildert [ 12 maj 2008, 14:08 ]
Titel: 

Jeg har en 2.0 16V blok, krummer, plejlstænger og stempler hvis det er.
Der er også mellemaksel og lidt andre forskellige ting og sager.

Det er en 6A'er som er Audi's variant af 9A. Der mangler et bundkar (Audi-kar er anderledes) og oliefilterkonsollen passer heller ikke i en VW hvor kværnen ligger på tværs.
Men her kan hvad som helst Seat eller VW, uanset 8V eller 16V fra mellem 92 og 1999-2000-stykker bruges. Ikke det helt store problem at grave frem.

Forfatter:  Martin Larsen [ 12 maj 2008, 16:14 ]
Titel:  motor 6a

jeg har en 2.0 8 v til at stå og har olie aksel olie pumpe fra en 9a til at ligge så det avr mest undersmøring jeg var ude efter. kan den 6a blok bygges sammen med mine stumper ? og hvor er du fra i landet ?

Forfatter:  Wildert [ 12 maj 2008, 16:18 ]
Titel: 

6A er 100 identisk med 9A når vi snakker alle de "faste" dele.
Eneste forskelle er oliefilterkonsol, oliepumpe og bundkar når vi taler hvad der er på blokken. I toppen er det andre manifolder både ind og ud - men det er jo ikke aktuelt her.

Så hvad det kan bygges sammen med af stumper, afhænger af hvilke stumper du har ;-).

Men din mellemaksel (olieaksel) fra 9A er identisk med det der bruges på 6A, og 9A oliepumpe passer lige i (og er en nødvendighed for at bruge den med bundkar til de tværliggende).

Jeg bor nær Roskilde på Sjælland - så ikke lige i nærheden af dig er jeg bange for. Og jeg kommer meget sjældent i det jyske.

Forfatter:  Martin Larsen [ 12 maj 2008, 16:20 ]
Titel:  super

er den blok så noget du vil af med ? hvor i landet er du fra ?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/