Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2008, 18:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Som overskriften siger.

Kan en for lav tænding ( svag tændingsbanken/knitren ved 2000rpm og fuld-last ), påvirke lambdasondens måling?

Min har kørt en del tid, med svag svag banken. Har givet den et nøk frem, så den tænder 1-2 grader senere, og nu er mit problem med motorvejskørsel ( høj rpm og dellast ) væk, set ud fra at motorlampen ikke ryger på længere ( som jeg udlæste til værende problemer med lambda/blanding )..

Hilsen Tonni.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 19:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvorfor tændingsbanker maskinen ? måske derfor motor lamen lyser (altså gør din lambdasonde hvad den skal!)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 13 apr 2008, 22:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
grydesvamp

Jeg har ikke kunnet finde nogen sammenhæng mellem den spænding lambdasonden udsender, og det at motorlampen ryger på engang imellem.

se svar fire:

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20176

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2008, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jep men taler om dit banke problem, måske advarer din lambdasonde om at der er noget andet der er galt !

hvad har du gjort ved maskinen siden at du sådan uden videre "løste" problemet ved at ændre tændingen et par hakker/grader ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 14 apr 2008, 23:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Det løste desværre heller ikke problemet.

Jeg troede det løste problemet, da lampen ikke kom på netop den dag / det tidspunkt hvor jeg havde ændret tændingen.

Jeg har monteret en 1300cc tændspole på en 1600cc motor, samt vacuum-advanceren fra denne.


Mit umiddelbare gæt er så at 1300cc advanceren, advancerer hårdere end 1600cc'eren. Kan man konkludere det, taget udgangspunkt i at en 1600cc motor, rent faktisk er en 1300cc motor, bare med længere slag-længde?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 15 apr 2008, 17:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Jeg har engang set en meget simpel måde at tjekke tændingsbanken på.

Noget med et kobberrør, mast fladt i den ene ende, og skruet fast på blokken. Og så noget lytteudstyr på dette rør. Kan dælme ikke finde linket.

Nogle der ved noget om denne storm-p løsning? Kunne det være en metode til at indstille tændingen med? At lytte sig frem?

Jeg har et nogenlunde udgangspunkt, men da jeg satte den efter bogen, bankede den som sagt voldsomt.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 15 apr 2008, 17:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
tonnilerche skrev:
Jeg har engang set en meget simpel måde at tjekke tændingsbanken på.

Noget med et kobberrør, mast fladt i den ene ende, og skruet fast på blokken. Og så noget lytteudstyr på dette rør. Kan dælme ikke finde linket.

Nogle der ved noget om denne storm-p løsning? Kunne det være en metode til at indstille tændingen med? At lytte sig frem?

Jeg har et nogenlunde udgangspunkt, men da jeg satte den efter bogen, bankede den som sagt voldsomt.


Hvad med at prøve lige under din snude :roll: ... http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_detonation.aspx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2008, 17:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
Her er opskriften:


http://www.powerpage.dk/tuning_turbo_5o ... ensor.aspx


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 15 apr 2008, 18:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
HA ! så var den alligevel derinde et sted.. Kunne ikke finde den, så antog at den ikke var på powerpage...

Men lækkert.. hvordan lyder tændingsbanken så egentligt? knitren, bare meget tydelig, nu hvor man leder lyden direkte ind til ørene?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team