For lav tænding påvirker lambdasonden?
Redaktør: Moderatorer
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
For lav tænding påvirker lambdasonden?
Som overskriften siger.
Kan en for lav tænding ( svag tændingsbanken/knitren ved 2000rpm og fuld-last ), påvirke lambdasondens måling?
Min har kørt en del tid, med svag svag banken. Har givet den et nøk frem, så den tænder 1-2 grader senere, og nu er mit problem med motorvejskørsel ( høj rpm og dellast ) væk, set ud fra at motorlampen ikke ryger på længere ( som jeg udlæste til værende problemer med lambda/blanding )..
Hilsen Tonni.
Kan en for lav tænding ( svag tændingsbanken/knitren ved 2000rpm og fuld-last ), påvirke lambdasondens måling?
Min har kørt en del tid, med svag svag banken. Har givet den et nøk frem, så den tænder 1-2 grader senere, og nu er mit problem med motorvejskørsel ( høj rpm og dellast ) væk, set ud fra at motorlampen ikke ryger på længere ( som jeg udlæste til værende problemer med lambda/blanding )..
Hilsen Tonni.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
grydesvamp
Jeg har ikke kunnet finde nogen sammenhæng mellem den spænding lambdasonden udsender, og det at motorlampen ryger på engang imellem.
se svar fire:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20176
Jeg har ikke kunnet finde nogen sammenhæng mellem den spænding lambdasonden udsender, og det at motorlampen ryger på engang imellem.
se svar fire:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=20176
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
Det løste desværre heller ikke problemet.
Jeg troede det løste problemet, da lampen ikke kom på netop den dag / det tidspunkt hvor jeg havde ændret tændingen.
Jeg har monteret en 1300cc tændspole på en 1600cc motor, samt vacuum-advanceren fra denne.
Mit umiddelbare gæt er så at 1300cc advanceren, advancerer hårdere end 1600cc'eren. Kan man konkludere det, taget udgangspunkt i at en 1600cc motor, rent faktisk er en 1300cc motor, bare med længere slag-længde?
Jeg troede det løste problemet, da lampen ikke kom på netop den dag / det tidspunkt hvor jeg havde ændret tændingen.
Jeg har monteret en 1300cc tændspole på en 1600cc motor, samt vacuum-advanceren fra denne.
Mit umiddelbare gæt er så at 1300cc advanceren, advancerer hårdere end 1600cc'eren. Kan man konkludere det, taget udgangspunkt i at en 1600cc motor, rent faktisk er en 1300cc motor, bare med længere slag-længde?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
Jeg har engang set en meget simpel måde at tjekke tændingsbanken på.
Noget med et kobberrør, mast fladt i den ene ende, og skruet fast på blokken. Og så noget lytteudstyr på dette rør. Kan dælme ikke finde linket.
Nogle der ved noget om denne storm-p løsning? Kunne det være en metode til at indstille tændingen med? At lytte sig frem?
Jeg har et nogenlunde udgangspunkt, men da jeg satte den efter bogen, bankede den som sagt voldsomt.
Noget med et kobberrør, mast fladt i den ene ende, og skruet fast på blokken. Og så noget lytteudstyr på dette rør. Kan dælme ikke finde linket.
Nogle der ved noget om denne storm-p løsning? Kunne det være en metode til at indstille tændingen med? At lytte sig frem?
Jeg har et nogenlunde udgangspunkt, men da jeg satte den efter bogen, bankede den som sagt voldsomt.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Re: a
tonnilerche skrev:Jeg har engang set en meget simpel måde at tjekke tændingsbanken på.
Noget med et kobberrør, mast fladt i den ene ende, og skruet fast på blokken. Og så noget lytteudstyr på dette rør. Kan dælme ikke finde linket.
Nogle der ved noget om denne storm-p løsning? Kunne det være en metode til at indstille tændingen med? At lytte sig frem?
Jeg har et nogenlunde udgangspunkt, men da jeg satte den efter bogen, bankede den som sagt voldsomt.
Hvad med at prøve lige under din snude
-
snobbi
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
HA ! så var den alligevel derinde et sted.. Kunne ikke finde den, så antog at den ikke var på powerpage...
Men lækkert.. hvordan lyder tændingsbanken så egentligt? knitren, bare meget tydelig, nu hvor man leder lyden direkte ind til ørene?
Men lækkert.. hvordan lyder tændingsbanken så egentligt? knitren, bare meget tydelig, nu hvor man leder lyden direkte ind til ørene?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S