4x4 på en P100
Redaktør: Moderatorer
-
fynne
- Medlem
- Geografisk sted: Frederikshavn
4x4 på en P100
Er der nogen her inde, der har prøvet eller hørt om nogen der har monteret 4x4 på en sierra P100, går selv med tankerne så lidt erfaringer ville hjælpe en del.
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6
- needspeed
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Ribe
- Henrik DT
- Geografisk sted: Lyngby
Hej,
Jeg ved ikke om det nogensinde blev til noget, men da jeg en gang var med en ven oppe og hente en Manta, ca 10-15 km fra Hjørring mener jeg det var (7år siden og jeg husker af H til)... Der var en der havde en P100 stående, det var en gammel/ældre, herre der var igang med at bygge den om, da han gerne ville bruge den til 4x4, da han boede på en gård... jeg ved ikke om der er nogle der kender til den...
Jeg skal prøve og se om min ven kan huske mere end jeg kan... men han er lige på 2 ugers ferie...
Jeg ved ikke om det nogensinde blev til noget, men da jeg en gang var med en ven oppe og hente en Manta, ca 10-15 km fra Hjørring mener jeg det var (7år siden og jeg husker af H til)... Der var en der havde en P100 stående, det var en gammel/ældre, herre der var igang med at bygge den om, da han gerne ville bruge den til 4x4, da han boede på en gård... jeg ved ikke om der er nogle der kender til den...
Jeg skal prøve og se om min ven kan huske mere end jeg kan... men han er lige på 2 ugers ferie...
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
der skal svejses buer i de foreste vanger og ellers burde det være lige til at bygge den om fra stivbagaksel til et alm sierra diff med 364 gearing. så er det ellers bare at bestemme sig om motoren skal hedde 2,0 dohc-2,0 ohc 2,0 turbo eller måske 2,8 V6-2,9V6 eller 2,9 24V V6, og ellers hele vejen op til 4,0V6. alt kan lade sig gøre. det er bare med at bestemme sig først. 
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
lqs
- Mester Medlem
-
fynne
- Medlem
- Geografisk sted: Frederikshavn
P100 4x4
først vil jeg lige takke for den hurtige og gode respons, så du sku rart at være medlem på sådan en side her.
Jeg har en 2,0V6 der skal i den den er født med en 2,0 OHC, og næste skridt er så med automat-gear jeg skal bruge den når jeg skal ud på byggepladser rundt omkring. Så derfor 4x4.... blir sku lidt spænende at gå igang med.
Jeg har en 2,0V6 der skal i den den er født med en 2,0 OHC, og næste skridt er så med automat-gear jeg skal bruge den når jeg skal ud på byggepladser rundt omkring. Så derfor 4x4.... blir sku lidt spænende at gå igang med.
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6
-
zky
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
Re: P100 4x4
fynne skrev:først vil jeg lige takke for den hurtige og gode respons, så du sku rart at være medlem på sådan en side her.
Ford har desvære ikke lavet en automatgearkasse til V6 der passer i en sierra
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt