Powerforum
http://powerforum.dk/

ventilstyr fræsning
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=20166
Side 1 af 1

Forfatter:  T16TØZEN [ 28 mar 2008, 14:51 ]
Titel:  ventilstyr fræsning

da jeg er ved at slibe ventiler på en gammel xud7 top til en peugeot 205 erfarede jeg mig at den ikke køre med olietætningsringe også kaldt (paraplyer) så er min plan at presse ventilstyert ud og dreje at toppen på ventilstyret så jeg kan presse en olietætningsring på da hullerne til ventilstammen er lidt ovale så der kan renne olie ned i kompretione kammeret. midtjyskcylindercervice siger at så skal der fræsea ventilsæder så det kommer til at passe sammen med styret igen. men kan jeg ikke bare sætte et mærke på ventilstyret så jeg presser det 99% i samme sted for det er spillerum nok i ventilstyret til ventilstamen skulle kunne lukke tæt nede i ventilen eller er det bare mig der er helt galt på den.

Forfatter:  HenrikGM [ 28 mar 2008, 15:14 ]
Titel: 

Det er noget fusk du har gang i der....Hvis du genanvender ovale styr, så kan du bare flæske dem i ca hvor de sad, så er løsningen stadigvæk det samme hø som det var før du startede.

Hvis ventilen lander skævt, så brækker tallerkenen af med tiden => så er styret ikke længere dit største problem... :wink:

Nye styr. sandsynligvist skal de fræses op til korrekt dimension, og så skal sæderne fræses på plads ifht styret.

Forfatter:  T16TØZEN [ 28 mar 2008, 15:28 ]
Titel: 

okay men hvis man kan få styret til at side samme sted 100% samme stad igen så er det væl ikke være end det var før. det sidder væl et stop i toppen som styret ligger an mod når det er presset i så atyret siddet i samme vinkel igen så er det bare graderne man skal ramme rigtig når man presser den i igen. kender du evt nogen der kan fræse styret af når de siddr i topstykket.

Forfatter:  Morten VJ [ 28 mar 2008, 16:29 ]
Titel: 

Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten

Forfatter:  T16TØZEN [ 28 mar 2008, 16:45 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten


det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.

Forfatter:  audi_claus [ 28 mar 2008, 21:12 ]
Titel: 

På en bådmotor ødelægger man dem, for at ventilerne ikke hænger gr. rust og salttåge når man starter den op om foråret -

Forfatter:  HenrikGM [ 28 mar 2008, 23:30 ]
Titel: 

T16TØZEN skrev:
[
det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.


På en motor der er født uden tætninger, er delene typisk lavet til det.

Der hvor der er tætninger er grejet gerne lavet til det....ikke underligt iøvrigt.

Men du skal være påpasselig med "bare lige" at smide tætninger på en motor der oprindeligt er tiltænkt ikke at have tætninger. Som Morten siger er der risiko for rivning.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/