Powerforum
http://powerforum.dk/

Rullefelts attest
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=20001
Side 1 af 2

Forfatter:  Supra_Jorn [ 06 mar 2008, 07:52 ]
Titel:  Rullefelts attest

Hej alle.

Jeg har lige fået min bil rullet hos Otto efter ombygning, og er meget tilfreds med resultatet, men jeg vil gerne høre jer, hvorfor min kurve ser sådan her ud, og i får lige lidt oplysninger.

Motorskift fra RB25DE til RB25DET. (260 hk)
ECU er std. RB25DE, ikke turbo modellen.
Luftmængdemåleren er fra RB25DET.
RB25DE standard dyser.
Standard tryk på turbo.
Skift fra automatik gearkasse, til 5 trins manuel.
HKS cinter-metal kobling, lettet stål svinghjul

Opgradernger:
Der er kommet en Veilsite style indsugning på, med 80 mm gasspjæld.
Custom Manifold.
T3 V-band turbo fra rene.
38 mm extern wastegate. (Åbner ved 0.4 bar)
Stor intercooler.
3" udstødning.
Trykrør starter ved 2½ tomme, og slutter ved 86 mm ved spjæld.

Ps. Bilen blev rullet i 5. gear, hvis det har betydning.

Vedhæftede filer:
Filkommentar: Rulefelts attest
Rulning_Otto_300.jpg
Rulning_Otto_300.jpg [ 73.7 KiB | Vist 2875 gange ]
Filkommentar: motor
motorskift 037_480.jpg
motorskift 037_480.jpg [ 123.57 KiB | Vist 2839 gange ]
Filkommentar: front
IMG_9519_480.jpg
IMG_9519_480.jpg [ 117.29 KiB | Vist 2827 gange ]

Forfatter:  Supra_Jorn [ 06 mar 2008, 14:26 ]
Titel:  !

55 har læst tråden, og ingen kvalificeret forslag.!

Rettet :damn:

Forfatter:  lqs [ 06 mar 2008, 14:29 ]
Titel: 

ægerligt i ikke målte/loggede AFR samtidig. slet ikke sikkert ladetryk flakker så meget/hurtigt i virkeligheden, måske det mere er pulser der står i manifold eller lignende man ser. prøv at drøvle slange til signal til map, eller finde andet sted at sætte slangen på. fin ydelse! ang hul i momentkurve, umuligt at sige hvorfor, særligt så længe man ikke kender afr 100% lige netop der hvor det sker. MVH søren ps. ved aktiv bankesensor, kan det være noget så latterligt, som et løst beslag på udstødning der trækker tændingen tilbage. med hul i momentkurve tilfølge!

Forfatter:  lqs [ 06 mar 2008, 14:31 ]
Titel: 

kvalificeret? uden R i ærgerligt???

Forfatter:  Supra_Jorn [ 06 mar 2008, 14:39 ]
Titel: 

lqs skrev:
kvalificeret? uden R i ærgerligt???


Tak for svaret Søren.

Bankesensor er også i mine tanker, kan den have indflydelse på at NM ryger ned fra 340 til 300, og flakker.!

VVTi-!!

Der hvor kurven knækker, kører den lidt magert omkring 13,5, og der trækker den sikkert volsomt i tænding.

Men så ud på rpm går den ned og kører 12,2, og det holder den ud til begrændser...

Flow skulle være ok

Forfatter:  lqs [ 06 mar 2008, 15:04 ]
Titel: 

alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren

Forfatter:  lqs [ 06 mar 2008, 15:07 ]
Titel: 

noget af det flakken er sikkert pga i ikke har lige meget filter på de to rulninger (har også set 4. gear rul som ser en del anderledes ud..) dvs der skulle måske have været mere filter på den udskrift der ligger her. MVH søren

Forfatter:  Supra_Jorn [ 06 mar 2008, 15:16 ]
Titel: 

lqs skrev:
alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren


Der kommer anden ECU på, men den er ikke færdig endnu, og så skal den indstilles og over til Otto igen, samt større dyser.

Hvad VVTi angår og knaster, skal jeg ikke gøre mig klog på, men vil da finde ud af det, den er først lige blevet startet op efter montering, vidste den kørte lidt mager, og fik den rullet, fik at vide at det kunne jeg godt.!

Forfatter:  Supra_Jorn [ 06 mar 2008, 15:19 ]
Titel: 

lqs skrev:
noget af det flakken er sikkert pga i ikke har lige meget filter på de to rulninger (har også set 4. gear rul som ser en del anderledes ud..) dvs der skulle måske have været mere filter på den udskrift der ligger her. MVH søren


Korrekt, den blev rullet første gang i 4. gear, og viste 294 hk, og 420 nm, men omdr. var på 4800.

Og det er ikke for at stikke imod Otto, jeg er fuld ud tilfreds med resultatet / rulningen, vil bare gerne vide hvorfor den evt. flakker sådan, måske vi har lavet noget forkert, den kører jo trods alt med DE styring.

Og jeg vælger igen Otto til rulning, den skal rulles 2-3 gange endnu, da den gerne skulle over 500 hk.

Forfatter:  natmekanikeren [ 06 mar 2008, 21:04 ]
Titel: 

Alle udskrifter du har set hos mig Søren ,er i samme opløsning(filter)

Rulningen i 4.gear blev rettet til så rpm. passer(den Søren har set)

Om det var mig eller min PC. der havde fået en lille hjerneblødning da du var her med din bil ved jeg ikke (måske begge dele)

Her i vinter går jeg og roder en del med sensorer og loggerbokse,som hver i ser krøver lidt forskelligt,nok noget af det der gik galt et par gange

MEN de 3 rulninger du fik udskrift på er gode nok,

Mvh Otto

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/