Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Kobling slipper ikke helt ved filing? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19814 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | tonnilerche [ 08 feb 2008, 11:58 ] |
Titel: | Kobling slipper ikke helt ved filing? |
Standard svinghjul, standard trykfod ( der knirker i fjedrene ), sintermetal belægning på slid-fladen, og et større udrykkerleje ( hvad kalder man den plade? Koblingsplade? ). Koblingspunktet er justeret højt op, således at man er sikker på at den slipper ordentligt. Under normal kørsel er der intet. Men når jeg triller rundt på en parkeringsplads og filer for at trække lidt, har den det med ikke at slippe helt når jeg så jokker koblingen i bund igen. Har det noget at gøre med at trykfoden knirker? ( jeg TROR det er trykfoden der knirker ). Har fået af vide at den knirker pga den har været meget varm på et tidspunkt ( banekørsel ). Nogle forslag inden jeg skiller den ad? Jeg vil ikke skille den ad, for at samle den igen. Er ret afhængig af dytten Mvh Tonni |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 feb 2008, 14:09 ] |
Titel: | |
Det lyder som at koblingsnarvet hænger fast på stålerne på gearkasse akslen. Eller at narvet er lidt tykkere end standart, og når det bliver varmt, og udvidersig, så kan du ikke koble helt ud. Fejlmulighederne er mange, specielt nå det er ikke standart dele. Men det er ikke raket videnskab vi taler om MVH Morten |
Forfatter: | tonnilerche [ 10 feb 2008, 14:39 ] |
Titel: | a |
okay. Jeg har haft skiftet gearkasse på den. samme problem før og efter. det eneste der ikke er standard er koblingspladen. den har autobremsen fået og de har klasket sintermetal på istedet for almindelig belægning. trykfod mv er standard. mon man kan smøre sig ud af problemet? fx smøre strålerne på gearkasse-akslen med noget langvirkende? kobberfedt?¨ eller kan man selv måle tolerancer på det? jeg har en værkstedsmanual men kan ikke finde noget i den ang koblingspladens nav's mål. |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 feb 2008, 18:10 ] |
Titel: | |
Har du talt med Rene fra autobremsen om problemet. Normalt vil han ikke lave et for tykt narv ift standart. Smøring, er det monteret tørt?? Molekote fedt (stavning), eller det samme man bruger til trækaksel led i sparsoom mængde er vejen frem. MVH Morten |
Forfatter: | tonnilerche [ 10 feb 2008, 19:06 ] |
Titel: | a |
monteret tørt? altså jeg har ikke smurt indgangsakslen hvis det er det du mener. og gearkassen har ligget stille i et halvt år. er det mon grunden? den fik en gang almindelig olie sidst. Der var problemet væk i 2 ugers tid ca. Problemet med knirken har været tilstede i længere tid end problemet med at den ikke slipper har været tilstede. Jeg var lige ude og lytte. Når den knirker er det en høj tydelig knirken, som umiddelbart kun kommer fra en "ting". dvs det er ikke flere ting der knirker. Jeg prøver lige at kontakte René så. måske han har et forslag... |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 feb 2008, 19:59 ] |
Titel: | Re: a |
tonnilerche skrev: monteret tørt?
altså jeg har ikke smurt indgangsakslen hvis det er det du mener. og gearkassen har ligget stille i et halvt år. er det mon grunden? den fik en gang almindelig olie sidst. Der var problemet væk i 2 ugers tid ca. Jeg tror du har beskrevet grunden, smurt med olie Når olien nu er slynget væk, hvad skal så virke som smørre middel? Knirkrlydden kan stamme fra mange steder, og behøver ikke at indvirke på koplingens funktion. MVH Morten |
Forfatter: | tonnilerche [ 11 feb 2008, 11:44 ] |
Titel: | a |
kan det virkelig være det? Det er primært det at den ikke slipper ordentligt, der irriterer mig. Jeg kan godt leve med at den knirker. De 2 gearkasser jeg har haft på den har aldrig fået smørrelse ( andet end lidt olie ), og det er først efter et par måneder med gearkasse 2, at den har problemer med at slippe. |
Forfatter: | Morten VJ [ 12 feb 2008, 19:16 ] |
Titel: | |
det lyder sandsynligt, den mindste smule rust pø strålernem og narvet kan hænge. Olienen forsvinder relativt hurtigt, den bæiver slynget af, så derfor broger man en fedttype der ikke bliver for tyk ved lave temperature, og ikke for tynd ved høje. Rens strålerne på gearkasse og narv med en stålbørste, og fdt dem ind, men vær en gnier med fedtet. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |