Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
stærke gearkasser http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19743 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | starion [ 28 jan 2008, 20:58 ] |
Titel: | stærke gearkasser |
står lidt og mangler et godt bud på en gearkasse da jeg er ved at bygge motoren i min mitsubishi starion om til twin cam 4g63(vr4, evo 1-3) men min gearkasse kan ifølge int. web sider ikke klarer mere end omkring 350hk... har læst om flere ombygninger med noget supra gearkasse men kom med nogen bud på gearkasse der kan modstå 5-600 hk skal lige siges at det er en rwd og tunnelen er rimelig stor... Hilsen John |
Forfatter: | Bufas [ 28 jan 2008, 21:03 ] |
Titel: | |
www.quaife.co.uk De burde kunne hjælpe hvis ikke du finder noget andet. |
Forfatter: | Wankel [ 29 jan 2008, 02:13 ] |
Titel: | |
Jeg tror du skal ud i noget selvsammenbyg. Har kigget lidt på nettet uden resultat. Som nævnt er Supra og 1987-2002 Rx-7 turbo gearkasser meget stærke, de kræver ombygning med custom en adapterplade, men skal gearkassen holde i længden er der ingen vej uden om. |
Forfatter: | starion [ 29 jan 2008, 07:52 ] |
Titel: | |
er godt klar over det kræver en adaptor plade men arbejder som maskinarbejder så er ikke det store problem... men snakker vi mk. 3 eller 4 supra går udfra det skal værer fra turbo udgaven....er nemlig ret sikker på der står en mk 3 turbo nede ved min lokale hugger hvor der nermest kun er gearkasse og bagtøj tilbage... er bagtøjet med spær på sådan en- og kan det holde??? |
Forfatter: | cb [ 29 jan 2008, 09:26 ] |
Titel: | |
Powerglide de kan holde til op imod 3000HK http://www.atiperformanceproducts.com/p ... /index.htm |
Forfatter: | ae86 [ 29 jan 2008, 11:29 ] |
Titel: | |
7mgte -> R154 :: 5spd Gearkasse ~små 600HK 2jzgte -> V160 / V161 :: 6spd Gearkasse ~Kan tage en hel del (der er da set nogle Supra med 1000+) og jeg mener at det er den samme Getrag Gearkasse man bruger i Bmw M5 Pro / Con 7mgte's R154 er til at finde til billig penge og så bruger den en løs klokke så hvis det er helt umuligt at lave en adapterplade så kan man få bygget en ny klokke (dyr løsning), Gearskiftet er lige som i en landbrugsmaskine hvis man sammenligner med W58 (som dog kun klare ca den halve effekt/moment af hvad R154'eren kan) 2jzgte's V16x koster nok mere end de fleste gider hoste op med, og er egentligt kun et nødvendigt onde når man har passeret smertegrænsen for hvad der ellers findes af rwd boxe. Derudover så både fylder den og vejer den næsten som 2 gearkasser ... men hvis effekten er der, og der med behovet, så er der næsten ingen vej uden om .. udover at tage skridtet fuldt ud og købe en rigtig race gearkasse fra en af de mange kendte gearkasse fabrikanter ... men de får så v16x'en til at ligne et slagtilbud henne i Netto. Og så mener jeg ikke at V16x har en løs klokke |
Forfatter: | starion [ 29 jan 2008, 16:29 ] |
Titel: | |
r154 lyder som et godt bud....hvad med rx7 hvad kan de holde til kan nemlig vist boltes på v.ha. en forklokke fra en L200....? |
Forfatter: | Ravnen [ 29 jan 2008, 16:35 ] |
Titel: | |
"Ford's" Borg-Varner T5 fra Cossien holder osse fint, og da den kører med løst alukoblingshus så er det lige til at svejse huset om (adaptere er for homoer) |
Forfatter: | ae86 [ 29 jan 2008, 19:08 ] |
Titel: | |
Ravnen skrev: "Ford's" Borg-Varner T5 fra Cossien holder osse fint, og da den kører med løst alukoblingshus så er det lige til at svejse huset om (adaptere er for homoer)
Nu staves Borg-Varner -> Borg Warner og T5 kan da bruges det er den der senere kom til at blive en Tremec box TKO 5 hvor den bruges i Corvette, Camaro, Mustang, Cobra, Cadillac e.t.c. .. om den er bedre end en R154 ved jeg ikke .. mon ikke der er rimelig ens.. Den findes senere i en T56 hvor det er en 6 trins gearkasse (både som Borg-Warner og Tremec) det er en hardcore (og dyr) kasse .. om den kan hamle op med en V16x ved jeg ikke ... men det skulle da ikke undre mig hvis den kunne da den blandt andet sidder i Dodge Viper, Corvette Z06, SVT Mustang Cobra, Aston Martin DB7 Vantage og V12 Vanquish. Men hold dig fra Ford T9 (skod støbejerns kasse der holder til max 100hk) quaife har kit der lover optil 275hk ... men prisen gør det uinteressant MT75 er en anden RWD kasse fra Ford ... (MTX75 er FWD) .. den holder vidst rimeligt (her er jeg meget usiker) til omkring en 300 hk men den har ikke separat klokke ... mener at Quiafe har et kit til den hvor de lover en 500-600 hk men her er det igen uinteressant alene pga. den pris quiafe forlanger.. |
Forfatter: | møffe [ 29 jan 2008, 21:26 ] |
Titel: | |
ae86 skrev: Ravnen skrev: "Ford's" Borg-Varner T5 fra Cossien holder osse fint, og da den kører med løst alukoblingshus så er det lige til at svejse huset om (adaptere er for homoer) Nu staves Borg-Varner -> Borg Warner og T5 kan da bruges det er den der senere kom til at blive en Tremec box TKO 5 hvor den bruges i Corvette, Camaro, Mustang, Cobra, Cadillac e.t.c. .. om den er bedre end en R154 ved jeg ikke .. mon ikke der er rimelig ens.. Den findes senere i en T56 hvor det er en 6 trins gearkasse (både som Borg-Warner og Tremec) det er en hardcore (og dyr) kasse .. om den kan hamle op med en V16x ved jeg ikke ... men det skulle da ikke undre mig hvis den kunne da den blandt andet sidder i Dodge Viper, Corvette Z06, SVT Mustang Cobra, Aston Martin DB7 Vantage og V12 Vanquish. Men hold dig fra Ford T9 (skod støbejerns kasse der holder til max 100hk) quaife har kit der lover optil 275hk ... men prisen gør det uinteressant MT75 er en anden RWD kasse fra Ford ... (MTX75 er FWD) .. den holder vidst rimeligt (her er jeg meget usiker) til omkring en 300 hk men den har ikke separat klokke ... mener at Quiafe har et kit til den hvor de lover en 500-600 hk men her er det igen uinteressant alene pga. den pris quiafe forlanger.. MT75 er både en 4wd boxog en 2wd box (sierra og escort cos + nogle få dohc og scorpio V6 kasse) ud fra den er der også en MTX75 box som er FWD. dvs uden interesse i denne sammenhæng) men ja. RWD modellen af sierras (altså sierra 2,0 dohc) bos er ganske holdbar, har hørt om over 350hk på std indmad. en cosworth 4x4 MT75 box er også holdbar op til ca 350hk alt efter køre måde og hvordan man forlader lyskrydset når man ser grønt lys (7000omdr og så smutte koblingen = en regning der venter) dog vil jeg ikke sige at den er uholdbar. BTW, en dohc MT75 box koster ca 500kr så de er til at få råd til at kvæste. jeg har dog ikke haft held med det endnu.. om T5 og T56 er så dyre kommer jo helt an på hvad DYRT er. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |