Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Så blev motor skilt - helbreds tjek. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19733 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Rosendal [ 27 jan 2008, 20:57 ] |
Titel: | Så blev motor skilt - helbreds tjek. |
Hvad siger i til billederne? Hvorfor ser ventilerne sådan ud? Det var meget svært at få den til at tage billeder tydeligt af ventilen i udstødningskanalen. Men der er den samme farve som ventil hovedet. Og ser tændrørene ikke nogenlunde ud? Den har kørt ca. 250.000km og har kørt med std. opsætning indtil nu. Jeg skal igang med at renovere og hæve effekten til mellem 180-200HK. Skal ventilerne udskiftes, eller skal de bare rengøres og tjekkes for slid? Jeg har en org. rep. bog fra VW, så der kan jeg læse slid tolerancer. Btw. Motoren er en 2,0 16v ABF motor fra en Golf 3. Link til billeder! http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=18395 |
Forfatter: | Exhume.dk [ 07 feb 2008, 22:05 ] |
Titel: | |
Jeg ville da være glad hvis toppen så sådan ud.med tanke på de Km. der er på tælleren. Den er ensartet( på alle 4), lidt mager måske..men i store træk ser det da fint ud. Dine udstødnings ventiler er i sagens natur bedst til at holde sig selv rene ved den højere varme, men i udstødningskanalen er der selvfølgelig sod, og det kan ikke undgås på en gadebil, slet ikke med så mange Km. på tælleren. En motorvasker ville være guld ( en maskine som man kan lægge dele i blød i og efterfølgende koge delen ud..så de er helt rene)..den billige er amugol som kan købes mange steder, og lade det trække i rigtig lang tid, mere end en kop kaffe tid en dag eller 2, og hold det vådt hele tiden så vidt mulligt. rengøres efterfølgende i varmt vand. Så kan du nemt komme i bund med det. Polér ventiler, se om dine sæder er inden for mål (sædebredde) og slør ved styr mv. ifht din værkstedsbog, ellers ned til topstykkemanden med det. Go fornøjelse med det |
Forfatter: | Wildert [ 08 feb 2008, 07:12 ] |
Titel: | |
Du skal i hvert fald som minimum tjekke for slid - men det er formentlig nærmere styrene som skal skiftes. |
Forfatter: | Rosendal [ 10 feb 2008, 09:59 ] |
Titel: | |
Super. Ventilerne får lige en gang rens. Og så kommer den forhåbenlig ikke til at køre lidt magert igen med de nye Weber. Motorblokken blokken er 100% ren nu. Den fik lige 8 timer i vores industri vaskemaskine. Topstykket får samme tur. Jeg har haft lidt småt med tid, så i næste uge regner jeg med at måle den ud for slør og slid. Evt. dele udskiftes eller slibes op og så skal den portes og flow testes. Så håber det bliver godt. |
Forfatter: | Juel [ 11 feb 2008, 10:10 ] |
Titel: | |
Rosendal skrev: Super. Ventilerne får lige en gang rens. Og så kommer den forhåbenlig ikke til at køre lidt magert igen med de nye Weber.
Motorblokken blokken er 100% ren nu. Den fik lige 8 timer i vores industri vaskemaskine. Topstykket får samme tur. Jeg har haft lidt småt med tid, så i næste uge regner jeg med at måle den ud for slør og slid. Evt. dele udskiftes eller slibes op og så skal den portes og flow testes. Så håber det bliver godt. Mit topstykke på den PL jeg bygger op omkring, skulle have 8 nye ventilstyr på udstødnings siden, de var slidte, men indsugnings var fine nok.. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |