Powerforum
http://powerforum.dk/

Kompressions test.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19731
Side 1 af 2

Forfatter:  klyfax [ 27 jan 2008, 12:47 ]
Titel:  Kompressions test.

Hej PP....

Nu lavede jeg lige en kompressions test på min turbo starlet.
Den vidste lige omkring 9 bar, plus minus 0.2 bar.
Kompression hedder 8:1

Er det som det skal være, eller skal den være meget højere?

Grunden til det spørgsmål er at mig og Finn blev lidt i tvivl nu, og Finn siger at Egons AE86 laver 17bar på sug... Så syntes jeg jo lige pludslig at 9 bar lyder af lidt...

Forfatter:  Ravnen [ 27 jan 2008, 12:52 ]
Titel:  Re: Kompressions test.

klyfax skrev:
Hej PP....

Nu lavede jeg lige en kompressions test på min turbo starlet.
Den vidste lige omkring 9 bar, plus minus 0.2 bar.
Kompression hedder 8:1

Er det som det skal være, eller skal den være meget højere?

Grunden til det spørgsmål er at mig og Finn blev lidt i tvivl nu, og Finn siger at Egons AE86 laver 17bar på sug... Så syntes jeg jo lige pludslig at 9 bar lyder af lidt...


Sålænge alle cylindere er ens er det en god ting men 9 lyder lige i underkanten, er motoren varm når i tager testen, og er alle tændrør taget ud?

Forfatter:  klyfax [ 27 jan 2008, 13:14 ]
Titel: 

Olie og Vand var i drift temp, alle tændrør lå på bordet...

Forfatter:  Morten VJ [ 27 jan 2008, 16:11 ]
Titel: 

Hvordan står knastakslerne, er indsugningsknasten retaderet, eller meget vild?
Lav en lækage måling, den siger mere end en usikker kompressionstest.

MVH

Morten

Forfatter:  klyfax [ 27 jan 2008, 16:21 ]
Titel: 

285 graders knast, orig. der er slebet... Ingen mulighed for timing af knasten...

Har siddet og kigget min gamle lærebog igennem for at finde et regne stykke til at udregne kompressionen. Men det findes selvfølgelig ikke da knasten også har noget og sige... Havde jeg sku ik lige tænkt over ;-)

Forfatter:  ae86 [ 27 jan 2008, 16:57 ]
Titel: 

klyfax skrev:
285 graders knast, orig. der er slebet... Ingen mulighed for timing af knasten...

Har siddet og kigget min gamle lærebog igennem for at finde et regne stykke til at udregne kompressionen. Men det findes selvfølgelig ikke da knasten også har noget og sige... Havde jeg sku ik lige tænkt over ;-)


Der findes et nemt regnestykke til statisk men ikke dynamisk som er det du har målt

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 27 jan 2008, 22:49 ]
Titel: 

Jeg synes det lyder meget fornuftigt, ikke noget at være bange for der. Især det at alle 4 cylindre er ens bekræfter det...

Forfatter:  mh [ 28 jan 2008, 01:02 ]
Titel: 

Alex_Reedtz skrev:
Jeg synes det lyder meget fornuftigt, ikke noget at være bange for der. Især det at alle 4 cylindre er ens bekræfter det...


Ja syntes heller ikke det lyder alarmerende husk fuldt åbent gasspjæld...

Forfatter:  klyfax [ 28 jan 2008, 17:10 ]
Titel: 

Gasspjældet var så lukket under testen.

Det lykkes engang for min kammerat at finde data på 1300 turbo motor på nettet, så jeg vil da lige prøve og se om jeg kan finde på 1.5 turbo motoren på nettet, og se hvad standard er...

Forfatter:  Morten VJ [ 29 jan 2008, 21:22 ]
Titel: 

Med lukket gasspjæld :shock:
Og en knast der lukker indsugningen senere end standart, og man ikke ved om den står helt korrekt.
Så ser tallene meget rimelige ud, det er forskellen der tæller imellem de enkelte cylindre, Og her er praktisk talt ingen.

MVH

Morten

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/