Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Indsugning's spørgsmål nr. 325 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19438 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lars E [ 15 dec 2007, 20:19 ] |
Titel: | Indsugning's spørgsmål nr. 325 |
Er langet om længe ved at bygge en ny indsugningsmanifold til 2cv'en. Har fået alle stumper skrapet sammen og skal til at bygge. en der er bare lige et problem/spørgsmål tilbage: Et eller to plenum kamre??? |
Forfatter: | grydesvamp [ 15 dec 2007, 23:28 ] |
Titel: | |
et plenum ville jeg vælge vhis det er muligt. mest af alt fordi du så slipper for at synkronisere de 2 gasspjæld du så vil få, hvilken nok kan blive noget problematisk. |
Forfatter: | lqs [ 16 dec 2007, 04:20 ] |
Titel: | |
kig lige hvor gasspjældene sidder! hele verden=et fælles plenumkammer.... eller rettere airbox... MVH søren |
Forfatter: | Lars E [ 16 dec 2007, 09:36 ] |
Titel: | |
Planen har hele tiden været at bygge med 2 spjældhuse, efter at jeg fandt den til stumpemarked. Vil have en på hver cylinder for et få en så hurtig speeder respons som muligt. Spørgsmålet lyder på: ved ligger runner vil den jo have noget nemmere ved at få luften ind end ved at have et 90graders bøjning lige før topstykket. Så enten "bøjet" runner og et fælles plenum i midten, eller lige runner der ar hver sit plenumkammer, der så er forbundet til intercooleren. Glemte hvist at skrive at den skal udstyres med turbo. Så hvor meget tap vil der ca. være i at have et 90graders bøjning i runnerne??? Motoren skal helst gå så optimalt som sugemotor inden den skal tryklades, vil lave ca 65-70hk. med så lille ladetryk som muligt. |
Forfatter: | HenrikGM [ 16 dec 2007, 10:31 ] |
Titel: | |
Tabet i dine rør, næsten uanset bøjningerne, vil være så små at de alligevel flower _langt_ mere end motoren kan håndtere. Lav du det bare som der bedst er plads til. Faktisk skal du nok ikke forsøge at gå op i diameter ifht hvad du har i topstykkerne. |
Forfatter: | Morten VJ [ 16 dec 2007, 10:51 ] |
Titel: | |
Har du fundet en placering til turboen? og prøvet at forestille dig hvordan rørføringen vil blive? På en sugemotor kan rørene, og luftboksen næsten umuligt blive for store. Da vi søger det mindste tab. På en turbo stiller det sig lidt anderledes, vi går stadig efter det mindste tab, uden at volumen bliver alt for stor. Find den løsning der er nemmest at få plads til. Da det normalt er det der er nemmest at modeficere-optimere. Det bliver altid det bedste kompromis der vinder, optimalt kan det aldrig blive. Og nej jeg kan heller ikke lide de bøjede rør inden topstykket, medmindre den originale motor havde noget lignende, da man må gå ud fra at ingenørene har tænkt over problemet. MVH Morten |
Forfatter: | Lars E [ 16 dec 2007, 18:57 ] |
Titel: | |
Er igang med at bygge nu, og det bliver med bøjede rør. Diameter og bøjningen bliver ca. det samme som original. Dysen kommer også til at sidde godt i bøjningen og den kommer til at "se" direkte ned til ventilen. Plenumkammer bliver på ca. 1L. Nu er næste problem: hvor skal jeg placere indgangen til plenumkammeret.... Men det finder jeg nok ud af, den skal nok pege mod venstre, da intercooleren kommer til at side nede foran vestre forskærm. (papir og tape er en god ting når der skal prøves lidt frem) Turboen skal side ca. her, måske 20cm. til venstre |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |