olie retur fra GT35 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
olie retur fra GT35 turbo
Skal bruge et returrør fra en bil der har den flange som også passer på en GT35 turbo, gerne fra en Ford.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_1.pdf
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_1.pdf
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Prøv http://www.slangespecialisten.com/
han klarer alt det der hurtigt og billigt.
Har du husket en olie restriktor på indgangen ?
De må ikke få ret meget olie.
han klarer alt det der hurtigt og billigt.
Har du husket en olie restriktor på indgangen ?
De må ikke få ret meget olie.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Sir mark jeg tror jeg har nogle liggende derhjemme kigger lige når jeg er hjemme i aften
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Jeg har det kun vedr. Garrett kuglelejeturboer, idet kuglerne kun skal have "stænk-smøring"
Daugbjerg anbefaler det efter at have haft nogle uforklarlige haverier, hvor de antog det kunne være for meget olie; men ingen sikker diagnose.
Så jeg har monteret en sådan sammen med slangeværk fra Slangespecialisten. Den sidder simpelt hen i indløbsfittings.
Daugbjerg anbefaler det efter at have haft nogle uforklarlige haverier, hvor de antog det kunne være for meget olie; men ingen sikker diagnose.
Så jeg har monteret en sådan sammen med slangeværk fra Slangespecialisten. Den sidder simpelt hen i indløbsfittings.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det står på garretts hjemme side alt sammen
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Tinasmartin skrev:det står på garretts hjemme side alt sammen
Jeg fandt det her:
"Does my turbo require an oil restrictor?
Oil requirements depend on the turbo's bearing system type. Garrett has two types of bearing systems; traditional journal bearing; and ball bearing.
The journal bearing system in a turbo functions very similarly to the rod or crank bearings in an engine. These bearings require enough oil pressure to keep the components separated by a hydrodynamic film. If the oil pressure is too low, the metal components will come in contact causing premature wear and ultimately failure. If the oil pressure is too high, leakage may occur from the turbocharger seals. With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage. Remember to address all other potential causes of leakage first (e.g., inadequate/improper oil drain out of the turbocharger, excessive crankcase pressure, turbocharger past its useful service life, etc.) and use a restrictor as a last resort. Garrett distributors can tell you the recommended range of acceptable oil pressures for your particular turbo. Restrictor size will always depend on how much oil pressure your engine is generating-there is no single restrictor size suited for all engines.
Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires. The benefit is seen in improved boost response due to less windage of oil in the bearing. In addition, lower oil flow further reduces the risk of oil leakage compared to journal-bearing turbochargers. Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed. For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section. Again, it is imperative that the restrictor be sized according to the oil pressure characteristics of the engine to which the turbo is attached. Always verify that the appropriate oil pressure is reaching the turbo.
The use of an oil restrictor can (but not always) help ensure that you have the proper oil flow/pressure entering the turbocharger, as well as extract the maximum performance."
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Re: olie retur fra GT35 turbo
Mark skrev:Skal bruge et returrør fra en bil der har den flange som også passer på en GT35 turbo, gerne fra en Ford.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_1.pdf
det har jeg på lager ( i Alu)... samt 3" afgangs flange og T3 indgangs flange i rustfri stål hvis det skulle være...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
Re: olie retur fra GT35 turbo
Tinasmartin skrev:Mark skrev:Skal bruge et returrør fra en bil der har den flange som også passer på en GT35 turbo, gerne fra en Ford.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_1.pdf
det har jeg på lager ( i Alu)... samt 3" afgangs flange og T3 indgangs flange i rustfri stål hvis det skulle være...
Det skal gerne være i jern, da jeg ikke har en alu svejser når det skal skæres op og tilpasses....hvilken bil kan man få pakningen fra til olieretur røret, nævn helst en Ford
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det bliver et HELT alm opkald til turbo-dk eller scanturbo eller nordicturbo eller lign. så har du den med posten og skal ikke runde ford...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
