Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Fast monteret wideband http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19301 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | K-FINN [ 13 nov 2007, 19:02 ] |
Titel: | Fast monteret wideband |
Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren. Mit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har. Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så. |
Forfatter: | JPP [ 13 nov 2007, 19:11 ] |
Titel: | |
Interessant, hvad er kompression og AFR under dellast, og det heraf resulterende benzinforbrug? Kender ikke levetid, men leverandøranvisningen på den velkendte bosch model (bl.a. brugt ifbm. innovate produkterne), så må der forventes nedsat levetid ved længerevarig fed blanding. Det er jo typisk tilfældet ved garageprojekterne og turbo.... |
Forfatter: | Morten VJ [ 13 nov 2007, 19:37 ] |
Titel: | |
Lige ummidelbart har min sensor overlevet ca 80.000 km. Dog er 90 % normal møffekørsel. Innovate LM1 med tilhørende Bosch sensor. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 13 nov 2007, 19:50 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Interessant, hvad er kompression og AFR under dellast, og det heraf resulterende benzinforbrug?
Kender ikke levetid, men leverandøranvisningen på den velkendte bosch model (bl.a. brugt ifbm. innovate produkterne), så må der forventes nedsat levetid ved længerevarig fed blanding. Det er jo typisk tilfældet ved garageprojekterne og turbo.... Kompression er 7,6-1 og dellast er omkring A/F 13,5, 550ml dyser. Bilen Har kørt 12,44km/l på motorvejskørsel med div små træk, over en strækning på ca 300km, og det er ganske pænt for en 4AGTE motor. Morten er det NTK eller LSU sensor, jeg vil nok vælge en LSU |
Forfatter: | Morten VJ [ 13 nov 2007, 20:15 ] |
Titel: | |
Bosch sensor kan aldrig blive til en NTK sensor, så du kan kalde den for en LSU sensor hvis du vil. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 13 nov 2007, 20:16 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Bosch sensor kan aldrig blive til en NTK sensor, så du kan kalde den for en LSU sensor hvis du vil.
MVH Morten Ok, det gør jeg så. Har ikke lige sat mig så meget ind i det. Bare fået anbefalet at jeg køber en LSU. |
Forfatter: | JPP [ 13 nov 2007, 21:15 ] |
Titel: | |
Er det stadig med den store T70? |
Forfatter: | K-FINN [ 14 nov 2007, 00:15 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Er det stadig med den store T70?
Nej anden motor, med T3/T4 turbo(kina).Faktisk en standard kompressor motor, med sænket kompression. |
Forfatter: | møffe [ 14 nov 2007, 17:04 ] |
Titel: | Re: Fast monteret wideband |
Finn T Pedersen skrev: Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren. jeg køre 9,2-10,2 i en sierra cos 4x4 med stage 1 =1,1bar og 250-270hk.. så er 12km/l så meget
Mit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har. Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så. |
Forfatter: | K-FINN [ 14 nov 2007, 17:24 ] |
Titel: | Re: Fast monteret wideband |
møffe skrev: Finn T Pedersen skrev: Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren. jeg køre 9,2-10,2 i en sierra cos 4x4 med stage 1 =1,1bar og 250-270hk.. så er 12km/l så megetMit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har. Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så. Hvad er kompression ? |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |