Powerforum
http://powerforum.dk/

2 Spørgsmål vedr. en uno
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19282
Side 1 af 1

Forfatter:  Dagooz [ 10 nov 2007, 11:08 ]
Titel:  2 Spørgsmål vedr. en uno

Jeg har en 1.4 uno 70 fra 93 som jeg har gået og rodet med i et stykke tid grundet defekt toppakning og rust. Inden jeg begyndte at rode med den havde den 86 heste takket være en skarpere knast. Før denne ændring var den målt til 78.
Nu er bilen så småt ved at blive køreklar igen og vi har derfor monteret ny 2" udstødning sammen med bananmanifold. I forbindelse med dette er der kommet en 400 cellers metalkat på. Denne blev rødglødende da bilen stod i tomgang... Det kom bag på mig så jeg kunne godt tænke mig at høre om det på nogen måde er meningen.
Bilen har en lambda sonde men denne må jeg indrømme ikke var monteret i selve udstødningen på dette tidspunkt.
Spørgsmål 2: motoren skød af og til op igennem spjældet. Jeg har denne fejl mistænkt for at være en gammel en da bilen før i tiden også lavede små hop under kørsel og sågar af og til satte ud men jeg hørte dengang bare ikke at den hvinede/skød op i gennem spjældet. Dette skyldes nok at filterkassen dæmpede lyden så man ikke hørte den... Jeg har vitterligt ingen ide om hvad der gør dette da ventiler er stillet og motoren står på dens mærker. Udover at den laver et skud af og til så går motoren helt jævnt i tomgang og det er mest når man hæver omdrejningerne at den begynder at skyde.

Alle bud er velkomne...

Forfatter:  luske [ 11 nov 2007, 11:00 ]
Titel: 

altså hvis motorstyringen har lambdasonde og denne ikke er monteret så er der vel ikke noget at sige til at den opfører sig lidt underligt ??

MVH Luske

Forfatter:  Dagooz [ 11 nov 2007, 11:09 ]
Titel: 

Det kan forklare den fede blanding men vel ikke at den skyder op igennem spjældet? Det virker som om at den decideret presser luft ud men kun en gang imellem. Det er lidt som om at en indsugningsventil af og til enten åbner for tidligt eller lukker for sent og at en del af den komprimerede luft kommer ud der i stedet for igennem udstødningen. Men så burde det jo næsten ske for hver omdrejning motoren tager og det gør det ikke.

Forfatter:  Dagooz [ 30 nov 2007, 17:12 ]
Titel: 

Det hjalp ikke en dyt. Ny lambdasonde monteret og udstødningen blev rød fra kat og 1.5 meter bagud. Motoren kan ikke stå ordentlig i tomgang og den er sløv til at tage omdrejninger.

Forfatter:  michael f [ 30 nov 2007, 19:19 ]
Titel: 

hmm, står tandremmen rigtigt?
der er et eller andet som er helt gal tihvertfald..

Forfatter:  duckstar [ 30 nov 2007, 19:26 ]
Titel: 

Mit gæt er også T-bæltet...

Forfatter:  Dagooz [ 30 nov 2007, 20:17 ]
Titel: 

Har kontrolleret tandrem, men skal da gerne kigge efter igen næste gang jeg kører derud.
Men hvordan vil det lige kunne forårsage en så varm udstødning?

Forfatter:  duckstar [ 30 nov 2007, 23:18 ]
Titel: 

at brændstoffet ryger ud i udstødningen og forbrændes der..

Forfatter:  Dagooz [ 01 dec 2007, 00:03 ]
Titel: 

Allright. Jeg giver mig. Jimmy nåede til samme konklussion og forklaringen er samme så jeg fejer lige stædigheden under tæppet. Da jeg alligevel har ryddet kalenderen for i morgen, så kører jeg ud og går det ordentligt efter igen.

Takker ;-)

Forfatter:  Dagooz [ 01 dec 2007, 23:22 ]
Titel: 

Nå, jeg var afsted i dag og det tog mig ca. 10min at flytte knasthjulet en tand med uret og det hjalp lidt men da batteriet var fladt fik den lov at stå og lade et par timer. Da dette var gjordt kunne den pludselig stå i tomgang, men den skød dog stadig lidt og lød stadig besværet. Så var der en klog mand der mente at der var noget galt med tændingen. Han hev så et af tændrørskablerne af i mens motoren kørte uden at motoren ændrede karakter. Så blev motoren standset og to kabler byttet rundt og herefter sprang den igang uden brok gik helt jævnt.
Endelig :mrgreen:

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/