Fandt et stykke information på nettet, om at det er bedre at give motoren lidt at arbejde med fra starten af. Lade den arbejde i alle rpm-områder, samt motorbremsning.
Man ved det jo faktisk ikke før ens motor har kørt en hel del km på friske stempelringe, men det kan jo være at nogle af jer har nogle erfaringer og sådan
Hilsen Tonni
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Jeg har ikke erfaringer med det, men jeg har hørt det før.
Jeg har fornyligt renoveret kværn til min klubrallybil, og jeg havde en del blow by i starten - nok til at jeg blev liiidt bekymret.
Jeg nåede at køre nogle hundrede kilometer i den inden første løb - de første 40-50 stykker var jeg rimeligt nænsom - holdt mig under 4000 rpm. Så begyndte den at få lov at få lidt snoninger - men stadig relativt nænsomt - so to speak...
Det var først efter at den havde kørt sit første fulde løb at den nu er faktisk fri for blowby - der er enorm forskel på hvor meget snask der kommer i catch tanken nu, og hvor meget der var efter første løb.
Jeg har læst det som du linker til, og det havde en af mine kammerater også. Så da vi havde givet han BMW 323 nye ringe, lejer mv. brugte vi hans metode til tilkøring. Og kan kun sige den kom til at trække ret godt.