Hvad er det? Renault 1.5 DCI, Brændstof

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

Hvad er det? Renault 1.5 DCI, Brændstof

#1 Indlæg af david »

Har ødelagt denne kobling/ventil. Men hvad er det for en fyr og hvad gør den. En ny slange med koblinger koster 1200 + moms :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Jeg har én anden kobling uden ventil (eller hvad det nu er) som jeg bare vil krympe i slangen. Hvem ved hvad det er. Den kan ikke skrues fra hinanden.

http://bp0.blogger.com/_jZ7IWEhjQss/Rw9 ... 702391.jpe

http://bp0.blogger.com/_jZ7IWEhjQss/Rw9 ... 705946.jpe
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#2 Indlæg af ae86 »

Ligner noget envejsventil der skal lukke for "krumtapsudluftningen" (Her knastakselshusudluftning) når suget over igennem hvad der ligner et kulfilter bliver for stort (forceret tomgang) og som åbner igen for at trække dampe med retur ind i indsugningen (IKKE IGENNEM DEN VISTE VENTIL) så de kan forbrændes når den igen står stille ved tomgang

Men det er kun et gæt
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#3 Indlæg af david »

Det er forresten fødeslangen til dieselpumpen. Så det skulle da helst ikke have noget at gøre med krumtapsudluftning.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

david skrev:Det er forresten fødeslangen til dieselpumpen. Så det skulle da helst ikke have noget at gøre med krumtapsudluftning.


Ja det har du jo nok ret i... men som jeg skrev så var det kun et gæt..

Men kunne det så ikke tænkes det var en envejsventil der sørede for at brændstoffet ikke løb tilbage.. så der heletiden var brændstof henne ved pumpen så den ikke først skulle suge brændstoffet op til pumpen (suge den ½m slange på billedet tom for luft)


igen kun et gæt..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

1500 kr lyder billigt ift. en smadret højtryks pumpe.
Betal lærer pengene, og smil, da du har lært noget, brug kun kontrolleret vold, når du skruer på biler, eller laver alt muligt andet.

Betal, og smil
det er mit råd.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#6 Indlæg af david »

Nu har jeg så ikke gjort noget forkert og det er ikke lærepenge jeg skal ud og betale hvis jeg ikke finder et alternativ.
Banjoen var rustet sådan at koblingen ikke kunne afmonteres uden skade. Jeg efterlyser viden om hvad den precise opgave er for denne ventil. Der må jo være alternativer. Sidder der måske tilsvarende med samme opgave på andre mærker.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#7 Indlæg af david »

ae86 skrev:
david skrev:Det er forresten fødeslangen til dieselpumpen. Så det skulle da helst ikke have noget at gøre med krumtapsudluftning.


Ja det har du jo nok ret i... men som jeg skrev så var det kun et gæt..

Men kunne det så ikke tænkes det var en envejsventil der sørede for at brændstoffet ikke løb tilbage.. så der heletiden var brændstof henne ved pumpen så den ikke først skulle suge brændstoffet op til pumpen (suge den ½m slange på billedet tom for luft)


igen kun et gæt..


Har tænkt i den bane. Men Hvis først systemet er fyldt burde det vel ikke være nødvendigt med envejsventil. Der er denne påhængsmotorboldtpumpe på fødeslangen, kan denne ventil være der kun pga at man skal kunne lufte ud uden at bruge værktøj.
Besvar