Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=190 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | jesper [ 16 sep 2002, 12:54 ] |
Titel: | Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Hej alle. Til Ford klub danmarks træf i Ringe på Fyn, var jeg nede i Bruno Hansens telt for at kigge lidt på stumper. Jeg besluttede mig for at købe et sæt silicone slange, en blow ventil og et t-stykke til min Ford Escort RS Turbo. Som den lille købmand jeg er skulle jeg selvfølgelig prutte lidt med ham, så jeg fik en mundlig aftale på disse stumper. For det hele: 2000+moms og levering. Det syntes jeg lød Ok så jeg sagde ja og han lovede at ringe med svar mandag om han havde stumperne hjemme. Jeg ventede 14 dage og intet skete, så jeg ringede selv og spurgte. Jamen de manglede en del af min bestilling så der gik 14 dage mere. Ok sagde jeg men så var jeg taget på ferie i 3 uger så de skulle sende det hele til mine forældre. Da jeg kom hjem lå der også en pakke til mig, men beløbet lød på 2910 kr. Jeg studsede lidt over det da vi jo havde aftalt 2000+moms. Nå men det betød ikke så meget for jeg havde besluttet at sælge min bil, så jeg ringede til Bruno Hansen og fik fat i en dame. Jeg spurgte om jeg kunne retunere delene igen da jeg ikke ville montere dem når jeg skulle sælge min bil, og den sagde hun ok til. Jeg sendte delene tilbage i urørt stand og fik så en chek med posten. Den lød på 2600 kr. Det syntes jeg var MEGET underligt da der var dele for 2850 kr, men på fakturen havde de tager 250 i gebyr. Jeg ringede og snarkede med damen igen og hun begrunde gebyret med at de jo skulle bruge tid på at pakke det ud og fakturere det, efter en længre samtale var hun stadig ikke til og rokke og sagde at hvis jeg var utilfreds så kunne jeg jo tænke mig bedre om før jeg bestilte dele næste gang. Nu har jeg betalt 60 kr i gebyr for ekspedition første gang og 250 kr i gebyr for "udpakning og fakturing" anden gang + forsendelsen på 50 kr, i alt 360 kr for nogle ting som jeg ikke har ! Det syntes jeg ikke er service, jeg kunne forstå hvis jeg skulle betale 2*gebyr på 60 kr for ekspedition, men 310 kr syntes jeg er MEGET for at retuner nogle vare jeg ikke ønsker. Hvis damen hos Bruno Hansen havde oplyst mig om det i tlfén så havde jeg i det mindste haft et valg om jeg ville sende det hele retur og miste 310 kr, men det gjorde hun ikke. Nu sidder jeg tilbage med en dårlig smag i munden, en post seddel og en check på 2600 kr. Jeg mener at man har 14 dages fuld retur ret ! Det er ikke hvad jeg kalder service og han kan være sikker på at det er sidste gang jeg handler med ham eller hans firma ! Jesper Knudsen |
Forfatter: | DT [ 16 sep 2002, 14:23 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
jeg vil ikke forsvare ham! men hvis det er dele han ikke har hjemme og skal bestille hjem så koster det! og da der altid er problemer med returning af dele! pga. dem er laver dem, ikke vil tage dem tilbage, så er han jo fanget med delene! jeg har selv bestilt en del varer over nettet! og det koster kassen at retunere dem! sidste gang købte en nogle den til en honda! og da der var forskel på dem! skulle jeg retunere nogle af delene og få nogle andre det kostede mig 2100 smakers! men jeg købte også for godt over 20000 kr.! det koster altid at retunere delene! specialt hvis det er nogle special dele! også er det ikke engang sikkert at de kan retuneres! men jeg giver dig ret i at han skulle have oplyst dig dette!! det er noget lort sådanne noget!:-O :-O :´-( |
Forfatter: | jesper [ 16 sep 2002, 14:36 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Det er almindelige silicone slanger og en blow off ventil ! I hans telt på fyn havde han ventilerne liggende så man kunne pille på dem, så jeg tror ikke det er nogle speciale vare ! Det er også ok at han tager et gebyr, men når jeg ringer og spørger så er det jo fordi jeg er i tvivl ! Damen kunne bare sige som det var, nu har jeg mistet 310 kr og jeg har ikke nogle dele :´-( |
Forfatter: | LowMaz [ 16 sep 2002, 15:04 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Husk at rigtigt mange firmaer tager 10% for at tage varer retur, så de 310 kr. er slet ikke urimeligt, og de kunne fra start af bare lade være med at tage delene retur, og så skulle du have været ud og sælge dem til nedsat pris alligevel.... Så spørgsmålet er om ikke du er kommet meget godt ud af det... Det syntes jeg du er !! |
Forfatter: | HypHest [ 16 sep 2002, 23:52 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Jeg kan egentlig heller ikke se noget problem i at han fakturerer lidt for at købe stumperne tilbage. Det er lidt dårligt at det tager så lang tid at få det hjem, men det kan der jo være mange grunde til.. HYP |
Forfatter: | Rune J. [ 17 sep 2002, 12:36 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
du har altid 14 dages fuld returret jeg ville gå til forbruger styrelsen ... |
Forfatter: | Kristian T [ 17 sep 2002, 14:20 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Mener jeg ikke han har når det drejer sig om varer der er skaffet hjem... /Kristian T |
Forfatter: | -Buggi- [ 17 sep 2002, 17:50 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Man har ikke pr. automatik retur ret, det er kun hvis firmaet reklamerer med det... Firmaet er ellers ikke forpligtet til at købe noget retur, med mindre varen er forkert, fejlbehæftet, eller solgt under falske forudsætninger, og det er endda først når de har forsøgt at udbedre fejlen 3 gange, inden for en "rimelig" tidsfrist.... Dog er post ordre firmaer og net butikker altid forpligtet til at give mindst 14 dages retur ret, men jeg er nu ikke sikker på at det her firma falder ind under den kategorig... ovenstående er jeg 100% sikker på, da jeg arbejder inden for salg og service |
Forfatter: | DT [ 17 sep 2002, 18:18 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
der er ingen retur ret da varen han har bestilt er rigtig! og hvis den er speciel bestilt hjem til ham! så den ikke returneres inden for de 14 dage! da bruno ikke har gjort noget galt! man kan heller ikke gå ned til en og købe et fjernsyn de skal bestille hjem! også efter et par dage sige at det ville men sku ikke have alligevel! og da du har været på ferie har du haft delene i et stykke tid! så som jeg skrev før er du sluppet billigt! |
Forfatter: | Dan [ 18 sep 2002, 03:43 ] |
Titel: | Re: Dårlig efraring med Bruno Hansen Msport |
Det er nu alligevel Bruno der laver forretningen og jesper knudsen der er kunden så i følge min mening er det bruno der må æde den hvis han vil beholde sine kunder! Denne her gang er det jo gået som altid med en masse forsinkelse + dårlig info omkring gebyr osv Det er en typisk dansk handel !:´-( Vi har meget at lære når det kommer til kundservice og aftaler omkring reservedelshandel+mekanikere (taler af meget kedelig og frustrerende erfaringer med biler og motorcykler fra nye til brugte!) ...kig blot på vores nabolande Sverige og Tyskland der har jeg+venner en del erfaring med folk der klare tingene lidt mere profesionelt og serviceminded! ![]() Surt show Jesper ! jeg føler med dig! |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |