Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jul 2007, 10:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej.

Jeg købte en 850 T5 for et par måneder siden, og har lavet følgende mods:

- 3" udstødning fra turbo
- Åbent filter + varmeafskærmning
- Chip fra RH Motorsport ( Er dog tilpasset til en anden T5 med standard motor )
- Ny standard T15 turbo med V70R turbinehus ( 3" hul, ud )

Problemet er at ladetrykket svinger fra 1.1 bar til 0.9, sådan op-ned-op-ned-op-ned. Problemet eksisterer egentlig kun fra 3 gear og op når man bare kommer lullende og så træder sømmet i bund, når den så når maks ladetryk falder den 0.2 ned og stiger 0.2, og bliver ved.

Fuld skrald i første og anden, er problemet der ikke, der ryger den op på 1 bar og trækker jævnt.

Jeg kører både med den rec. dump og en åben ( kan den være utæt?? ).
Kan det være actuatoren eller noget andet der har med styring af det ladetryksfis at gøre, eller er det chippen???

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2007, 15:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det er en mitsubishi td04-turbo der er på sådan en, ikke?
I såfald er du den tredje jeg kender der har samme problemer, selvom de to andre er på saab'er. Mitsubishi-actuatoren er rigtig svag, og giver NØJAGTIG de symptomer du beskriver her, når de bliver trimmet...
Mit bud er, at en anden aktuator vil løse problemet...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2007, 16:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Min kammerat monterede også et par mitsubishi turbo'er på sin bil. Der konstaterede vi, som Saab Daniel skriver, at aktuatorerne var meget svage. Wastegate spjældet blev simpelthen blæst op af udstødningstrykket, hvilket resulterede i at ladetrykket først kom meget sent.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2007, 00:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ko0ntakt feks bruno hansen og sig du mangler en actuhator. jeg gav ca 800 med ford klubbens rabat. det var med den fjeder jeg skulle bruge(0,95 bar) så med lidt overtagelse så kan du sikkert også få lidt rabat.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2007, 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jeg har nu skiftet actuatoren med en fra en 240 turbo ( lagervare :) ).
Da jeg jeg var i gang med skiftet så jeg til min undren at de to øverste møtrikker som holder turboen ind mod manifolden havde skruet sig lidt ud, og tænte at det var det som spøgte, og fik strammet dem til, med håb om at det nu var i orden, men NEJ...

Ladetrykket svinger stadig på samme måde, og jeg har også prøvet at blænde den åbne ventil af, og har lavet en dumplock nede på kompressorhuset, men uden held.

Så er det vel chippen som er bøhmanden ikke????

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2007, 11:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Så har jeg prøvet at bytte chippen tilbage til standard, men den opfører sig på samme måde.

Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2007, 12:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Morten Lunde skrev:
Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???

Mvh Morten


Det kan vel ikke være den ladetryksventil, da jeg kunne forestille mig at den sidder i forbindelse med actuatoren, og den havde du også prøvet at låse ik?

med mindre at ladetryksventilen fungere ved at lukke luften ud af tryk rørende.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2007, 21:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Det var den skide ventil.
Nu kører det.

mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team