ja ladaen kører jo som sagt og den bliver noget varmere siden jeg har koblet vadn på møllen så skal ha fat i en blæser mere da den 8" low profile blæser jeg har på nu ikke kan holde den kold i tomgang.
krav: blæseren skal helst være sugende dvs montering foran køleren,
helst ikke være over 65mm dyb og 10" bred,
blæseren med gerne være med "kant" da det gør den lidt nemmere at montere direkte på køleren.
alternativt skal jeg ud i noget fusk igen hvislket jeg helst ikke vil så håber at kunne lave en fin løsning med 2 små blæsere.
meget smal køler blæser hvilke biler sidder de std på ?
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
meget smal køler blæser hvilke biler sidder de std på ?
Fri bane fuld hane! 
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Re: meget smal køler blæser hvilke biler sidder de std på ?
grydesvamp skrev:krav: blæseren skal helst være sugende dvs montering foran køleren
Øhhh det er en OM'er ellers skal det godt nok være den hidsigste blæser motor...
Mondeo'ens sidder på bagsiden af køleren... jeg ville nok kigge efter en pacet eller kenlowe som opfylder de krav du ønsker. (De fås også med vendbare vinger selv i slim udgaverne så du har flere placerings muligheder)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jeg har været nødsaget til at sætte en slimline 10", tror jeg, kenlowe foran på min saab, også af pladsproblemer, da den ikke helt er designet til at ha trykrør der. Jeg har 1,5 mm plads i toppen mod låsen til kølerhjelmen, ca 1 cm i bunden og så en 5 cm i hver side.
Når min tøffer tomgang en varm sommerdag er kører den hele tiden for at holde den kold.
Når min tøffer tomgang en varm sommerdag er kører den hele tiden for at holde den kold.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
klyfax skrev:Hvad med spal blæser? Koster 600 kr fra nye af, og skulle være pænt effektive. Plus de fåes som suger eller blæser...
Har du et link til sådan en fætter?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
http://www.isa-racing.de/20074/webseite ... te-240.htm har flade blæsere - både til TRYK foran en køler og til at SUGE bag ved en køler eller IC.
De vejer jo ikke så meget, så de kan monteres med el-strips gennem ribberne.
Claus
De vejer jo ikke så meget, så de kan monteres med el-strips gennem ribberne.
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer