G-tech vs. Gtimer

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
flyby
Medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55

G-tech vs. Gtimer

#1 Indlæg af flyby »

Jeg har opfattelsen at g-tech er det bedste, men også det dyrreste.
Jeg fandt noget som hedder pasport til det halve af prisen.
http://www.escortradar.com/gtimer.htm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Passport ... enameZWDVW


Er der nogle der har prøvet den?
Kan man få den i europa?

:?:
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

Re: G-tech vs. Gtimer

#2 Indlæg af Westmus »

flyby skrev:Jeg har opfattelsen at g-tech er det bedste, men også det dyrreste.

Tror mere det måske er den mest kendte og udbredte istedet og de nyeste udgaver har da også et hav af funktioner. Men der er en del andet på markedet. Vericom var vist noget af det allerførste. Sådan en meget tidlig version kan jeg huske jeg lånte og legede lidt med, det var tilbage sidst i 80'erne. Dengang en "stor" kasse med få funktioner, men den var faktisk precis nok. NDCD folkene testede den til kun at ramme nogle få hurdrededele ved siden af deres måle udstyr! Vericom lever stadigt kunne Google lige fortælle mig.

Kan mindes jeg har set flere andre fabrikater, normalt amerikanske og bl.a Autometer laver nu nogle der sidder i et standard 52mm instrumenthus til indbygning. Til helt nymodens biler laver MSD dem her: www.dashhawk.com Et eller andet fancy som kobles på OBDII og som udover acc målinger kan datalogge diverse data fra styrboksen samtidigt. Det skulle undre mig om teknikken er så avanceret at det kun skulle være G-tech der laver noget der måler precist nok. Det er nok mere et spørgsmål om hvilke funktioner man ønsker sig, eller har behov for.

Men en G-tech går du nok aldrig fejl af. Klare mig selv fint med en af de gamle simple G-tech'er. Selv om jeg da lidt savner en 60fods måling, den er super at have hvis man skal øve sig i at lægge hurtigst fra land. :)
flyby
Medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55

#3 Indlæg af flyby »

http://www.vericomcomputers.com/index.html
Det er NOK dyrre :)

Jeg er imporneret over man kan lave det, og viser der bare i nærheden af det rigtige er det fedt nok.
Jeg må eje sådan et stykke legetøj :)

Tak for infoen. :)
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#4 Indlæg af audi_claus »

Jeg har fra gammel tid brugt en G-Tech Pro. Denne forrige udgave målte på min bil 0.38 sek for optimistisk ved 1/4 mile sammenlignet med NDCD's anlæg. Det kan skyldes, at min bil sætter sig i bagfjedrene, hvilket G-Tech'en ikke registrere og altså først får startet lidt senere.
Den ny udgave med mulighed for at gemme på computer, brugte jeg til BlackRace på Lindtorp 18-18/5. Der var bedre overensstemmelse.
F.eks. G-Tech Pro: 13.846 sek og trapspeed 166 km/t
Time slip : 13.9804 / 158,82 km/t
Eller G-TechPro: 13.592 og trapspeed 171.57
mod timeslip 13.8157 / 169.55
Her havde jeg det problem, at mit 60-2 signal svigtede over 5000 rpm, hvilket gav nogle kraftige ryk, der kan narre en G-måler.
60 fodstiderne kunne være 0.1 sec bedre eller dårligere.
Regner med at kunne lave en bedre statistik om små 14 dage :D
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Besvar