Powerforum
http://powerforum.dk/

Langsom Turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18655
Side 1 af 3

Forfatter:  Skildpadden [ 23 jul 2007, 15:54 ]
Titel:  Langsom Turbo

Hej

Jeg har en Daihatsu Rocky 2,8TD den kan maks lave 0,6 bar v. 3500omdr. i 3,4,5 gear og det er med slangen til actuator pillet af og en meget kraftig fjeder trukket på wastegaten så jeg er sikker på at den ikke åbner.

Den gør det samme med slange og uden fjeder.

Jeg har skruet den op så den ryger let hele tiden ved fuld gas.

Er turboen færdig?

Hvornår(omdr) skulle jeg kunne lave tryk?

Mvh Skildpadden

Forfatter:  Ravnen [ 23 jul 2007, 15:56 ]
Titel: 

Formegentlig for lille..

Forfatter:  Skildpadden [ 23 jul 2007, 16:13 ]
Titel: 

Jeg er ikke lige med... er turboen for lille?

Turboen er standart.

Ps. Den er langsom om at lave tryk også max. 0,2 v1500 0,4 v2000 i et højt gear.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 23 jul 2007, 16:24 ]
Titel: 

OG std er den lavet og dimentioneret til at lave et forudbestemt arbejde. hvis du så beder den lave det dobbelte eks, ja så er der ikke krummer nok i den.

Forfatter:  Skildpadden [ 23 jul 2007, 16:38 ]
Titel: 

Okay det er mig der tror for meget om min gamle bil...

Er der nogen der har forslag til en anden turbo jeg kan bruge, hvis jeg gerne vil lade med 0,8-1 bar?
Med så hurtig spoolup så muligt!!!
Jeg vil gerne have tryk i det område hvor jeg bruger bilen og ikke lige før den ringer ud.

Ps. jeg har været ude og køre i en passat 1,6td med standart turbo og den laver 1,6 bar på et splitsekund så det må kunne lade sig gøre.

Forfatter:  Ravnen [ 23 jul 2007, 18:20 ]
Titel: 

Vader siger: GT 42 :up:

Forfatter:  klyfax [ 23 jul 2007, 18:33 ]
Titel: 

Hallo drenge... Hvis bilen er standard udover skruet i dieselen, så er der da noget galt hvis bilen ik kan lave tryk for 3500 rpm, PÅ EN DIESEL. Hvis turboen er for lille, laver den fint tryk i starten, men længere oppe af rpm skalaen falder trykket, eller motoren dør med fuldt ladetryk...

Har prøvet begge dele...

Hvis jeg var dig, ville jeg lige prøve at tjekke om udstødnings systemet er utæt mellen topstykke og turbo. Og om tryk rørene også er utætte... Noget er der galt, nægter at tro på at turboen simpelhen er SÅ lille at den bremser hele motoren efter den er blevet skruet op i pumpen...

Forfatter:  Skildpadden [ 23 jul 2007, 18:43 ]
Titel: 

GT42 er da en kæmpelader.

Jeg har en Garrett t25 A/R 48 liggende fra en saab 900 el. 9000 har jeg ladet mig fortælle.

Hvad tror i om den til at bygge hurtig ladetryk?

Jeg havde planer om ca 100-110hk og ikke 650hk....

Forfatter:  Skildpadden [ 23 jul 2007, 18:46 ]
Titel: 

klyfax:

Jeg har checket hele udst.siden før turbo og den er tæt. og indsug/tryksiden er også tæt!

et stykke af downpipe (tror jeg det hedder) er brækket, men det er jo efter turboen..

Forfatter:  Ravnen [ 23 jul 2007, 19:28 ]
Titel: 

Udstødningen kunne måske godt være for lille, prøv at pille den af og krudt til skidtet, det lyder osse super :grin:

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/