Ladetryksproblemer i Volvo 850 T5

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

Ladetryksproblemer i Volvo 850 T5

#1 Indlæg af Morten Lunde »

Hej.

Jeg købte en 850 T5 for et par måneder siden, og har lavet følgende mods:

- 3" udstødning fra turbo
- Åbent filter + varmeafskærmning
- Chip fra RH Motorsport ( Er dog tilpasset til en anden T5 med standard motor )
- Ny standard T15 turbo med V70R turbinehus ( 3" hul, ud )

Problemet er at ladetrykket svinger fra 1.1 bar til 0.9, sådan op-ned-op-ned-op-ned. Problemet eksisterer egentlig kun fra 3 gear og op når man bare kommer lullende og så træder sømmet i bund, når den så når maks ladetryk falder den 0.2 ned og stiger 0.2, og bliver ved.

Fuld skrald i første og anden, er problemet der ikke, der ryger den op på 1 bar og trækker jævnt.

Jeg kører både med den rec. dump og en åben ( kan den være utæt?? ).
Kan det være actuatoren eller noget andet der har med styring af det ladetryksfis at gøre, eller er det chippen???

Mvh Morten
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er en mitsubishi td04-turbo der er på sådan en, ikke?
I såfald er du den tredje jeg kender der har samme problemer, selvom de to andre er på saab'er. Mitsubishi-actuatoren er rigtig svag, og giver NØJAGTIG de symptomer du beskriver her, når de bliver trimmet...
Mit bud er, at en anden aktuator vil løse problemet...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#3 Indlæg af Danielsito »

Min kammerat monterede også et par mitsubishi turbo'er på sin bil. Der konstaterede vi, som Saab Daniel skriver, at aktuatorerne var meget svage. Wastegate spjældet blev simpelthen blæst op af udstødningstrykket, hvilket resulterede i at ladetrykket først kom meget sent.
...Daniel Slater :mrgreen:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

ko0ntakt feks bruno hansen og sig du mangler en actuhator. jeg gav ca 800 med ford klubbens rabat. det var med den fjeder jeg skulle bruge(0,95 bar) så med lidt overtagelse så kan du sikkert også få lidt rabat.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#5 Indlæg af Morten Lunde »

Jeg har nu skiftet actuatoren med en fra en 240 turbo ( lagervare :) ).
Da jeg jeg var i gang med skiftet så jeg til min undren at de to øverste møtrikker som holder turboen ind mod manifolden havde skruet sig lidt ud, og tænte at det var det som spøgte, og fik strammet dem til, med håb om at det nu var i orden, men NEJ...

Ladetrykket svinger stadig på samme måde, og jeg har også prøvet at blænde den åbne ventil af, og har lavet en dumplock nede på kompressorhuset, men uden held.

Så er det vel chippen som er bøhmanden ikke????

Mvh Morten
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#6 Indlæg af Morten Lunde »

Så har jeg prøvet at bytte chippen tilbage til standard, men den opfører sig på samme måde.

Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???

Mvh Morten
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af johan o r »

Morten Lunde skrev:Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???

Mvh Morten


Det kan vel ikke være den ladetryksventil, da jeg kunne forestille mig at den sidder i forbindelse med actuatoren, og den havde du også prøvet at låse ik?

med mindre at ladetryksventilen fungere ved at lukke luften ud af tryk rørende.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

#8 Indlæg af Morten Lunde »

Det var den skide ventil.
Nu kører det.

mvh Morten
Besvar