Powerforum
http://powerforum.dk/

Øget bremsetryk/skift af hovedcylinder?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18492
Side 1 af 1

Forfatter:  John Sahl [ 27 jun 2007, 11:16 ]
Titel:  Øget bremsetryk/skift af hovedcylinder?

Hejsa,

Jeg har altid savnet lidt mere power i bremserne på de Uno Turbo'er jeg har haft, men efter montering af 6-stemplede Tarox kalibre på den nuværende, så er "problemet" blevet endnu tydeligere, specielt da den originale bare ikke leverer væske nok til kalibrene = Længere pedalvandring.

Er der nogen som har erfaring med forbedringer på dette område, så hører jeg meget gerne nærmere her om.!

Jeg har hovedcylinder og det hele liggende fra en Fiat Coupe 20VT liggende, den kører jo med 4-stemplede bremser, så den kan måske bruges?

.

Forfatter:  Havneren [ 27 jun 2007, 12:08 ]
Titel: 

Hvis det er fordi du ikke vil skulle trykke så hårdt på pedalen var det måske en ide at kigge lidt på din bremseforstærker i stedet.

Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.

Forfatter:  John Sahl [ 27 jun 2007, 12:42 ]
Titel: 

Havneren skrev:
Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.


Det er begge dele jeg vil opnå her efter skiftet til Tarox'erne og jeg har da også bremseforstærkeren fra Coupé 2.0 20VT til at ligge også, så det ender nok med at blive testet med denne kombi på et tidspunkt..

.

Forfatter:  Havneren [ 27 jun 2007, 13:21 ]
Titel: 

John Sahl skrev:
Havneren skrev:
Hvis det er fordi du vil have din vandring på pedalen gjort kortere - Så skal du jo som du siger have en anden hovedecylinder på, MEN det vil så også betyde at der skal trykkes hårdere på pedalen for at opnå samme bremseeffekt, med mindre du selvfølgelig også får en kraftigere bremseforstærker på.


Det er begge dele jeg vil opnå her efter skiftet til Tarox'erne og jeg har da også bremseforstærkeren fra Coupé 2.0 20VT til at ligge også, så det ender nok med at blive testet med denne kombi på et tidspunkt..

.


Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.

Forfatter:  John Sahl [ 27 jun 2007, 13:29 ]
Titel: 

Havneren skrev:
Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.


Bremseforstærkeren er _meget_ større fra Coupé 2.0 20VT end den der sidder standard på Uno Turboen, så jeg er ikke i tvivl om at det vil give en effekt, jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt lortet rent faktisk kan være der.

.

Forfatter:  Havneren [ 27 jun 2007, 16:04 ]
Titel: 

John Sahl skrev:
Havneren skrev:
Hummm.... Tjaaa... Det bliver da nok løsningen så.

Mht. til de bremsekraftforstærkere, så snakker man jo om et forhold på dem. F.eks. 1:4 hvor den så forstærker dit pedaltryk med 4 gange. Måske du kunne finde noget data på dem du har og ellers siger diameteren jo noget om det - Jo større diameter nu mere forstærker den nok op.


Bremseforstærkeren er _meget_ større fra Coupé 2.0 20VT end den der sidder standard på Uno Turboen, så jeg er ikke i tvivl om at det vil give en effekt, jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt lortet rent faktisk kan være der.

.


Hehe... Jaaaa... Det er jo så den næste!

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/