Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Klirrende lyd på 4AGZE http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18470 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | JesperDJ [ 22 jun 2007, 09:06 ] |
Titel: | Klirrende lyd på 4AGZE |
Hej Nu skriver jeg herinde, da jeg har den opfattelse af at kompetencen er en anelse højere end på f.eks. bilgalleri Jeg har en Corolla med 4AGZE motor og OEM ECU (endnu) Hvis jeg slukker for kompressoren og accelere med speederen i bund er lyden af motoren normal (bortset fra lidt karosseri vibrationer.. hist og her), når jeg tænder for kompressoren kommer der "klirrer" lyde under acc. men mest de første 10 sek, derefter er det som om det holder lidt op (eller ikke kan høres prga af rpm støj). den har altid gjort sådan i den tid jeg har haft den både med lille og stort remhjul, jeg har så pt. taget det store remhjul af, da det skaber ALT for meget varme til den lille topmonteret IC, jeg leder pt. efter noget vand/luft system i stedet. Hvad kan skyldes denne lyd? Jeg er igang med at sætte MS motorstyring på, ikke fordi den ikke trækker fint med den org. men mere for lærings-skyld og for at få noget visuelt ud omkring blandingsforhold osv. |
Forfatter: | Brisse [ 22 jun 2007, 14:15 ] |
Titel: | |
Tændingsbanken? Pas på! |
Forfatter: | JesperDJ [ 22 jun 2007, 15:23 ] |
Titel: | |
Ja det havde jeg på fornemmelsen.. min gamle Celica ST182 uden tryk sagde samme lyd.. What to do about it? |
Forfatter: | Bay [ 22 jun 2007, 16:45 ] |
Titel: | |
Du skal få sat det MS på i en vis fart hvis du ikke vil ødelægge din motor! Det er som nævnt ovenfor TÆNDINGSBANKEN du hører som en klirrende lyd under acceleration. Det er fordi din motor får for lidt benzin når den får ladetryk. PAS PÅ! Det kan i værste fald virke som en skærebrænder i din motor når den kører for magert og så kan du se frem til SMELTEDE stempler mm. Så få sat det MS på eller evt. et tilskudssystem så motoren får nok benzin. Mvh. Bay |
Forfatter: | klyfax [ 22 jun 2007, 21:04 ] |
Titel: | |
Hvilken motor styring køre du med, for er det den orig. kompressor styring, så er der noget galt. Men PT skal du nok køre uden tryk indtil du finder fejlen. |
Forfatter: | JPP [ 22 jun 2007, 22:53 ] |
Titel: | |
Som sagt peger det på tændingsbanken. Det er langt fra sikkert ekstra benzin kan kurere det. Bare det altid var såvel, men tænding, kompression, ladetryk, oktan osv osv er forhold du skal kigge på/overveje. Mht. skader er det også vigtigt at skelne mellem detonation og preignition. Læs evt disse artikler for nærmere info http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_detonation.aspx http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... ition.aspx Start med at tjekke dine tændrør, er de "kolde" nok og ses der tegn på detonation... |
Forfatter: | JesperDJ [ 23 jun 2007, 10:47 ] |
Titel: | |
Ja det er jo det.. den burde ikke banke, da trykket er std. tændrør og kabler er nye og std. motorstyringen er std. også. Og ja, jeg glæde mig til at få MS på så jeg kan få lidt syn for sagen |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |