Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hjælp til problem med stempel smøre nipler.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18447 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Juel [ 14 jun 2007, 19:03 ] |
Titel: | Hjælp til problem med stempel smøre nipler.. |
Hej Alle Nå jeg skal til at samle min 16v 1.8 PL motor, den er blevet boret op til 83mm og har fået en krumtap fra en 2.0L G3 motor. men nu har jeg et problem, stemplerne går på stempel smørreniplerne, hvad hulen gør man ved det? må jeg slibe af de to stempel skørter så de ikke går ned og rammer? eller kan man få andre smørrenipler? gode råd modtages med kyshånd, er lidt trist.. Her er billeder så i kan se hvad jeg mener, bolten til smøreniplen er ikke monteret for at i kan se hvor meget stemplet mangler for at kunne løbe frit.. http://starchild.dk/problem1.jpg http://starchild.dk/problem2.jpg http://starchild.dk/problem3.jpg Mvh Morten |
Forfatter: | needspeed [ 14 jun 2007, 19:39 ] |
Titel: | |
Kan ikke se billederne |
Forfatter: | HenrikGM [ 14 jun 2007, 19:56 ] |
Titel: | |
Uden at have set billederne, så kan du nok godt slippe afsted med at fjerne lidt at stempelskørtet. Pas på at kanter/rejfninger m.v. fortsat er som resten af skørtet. |
Forfatter: | Juel [ 14 jun 2007, 20:08 ] |
Titel: | |
sorry, her er de: http://starchild.dk/problem1.jpg http://starchild.dk/problem2.jpg http://starchild.dk/problem3.jpg må man bare tage af skørterne, ?? kommer stemplet ikke i ubalance?? |
Forfatter: | Shelby 500 [ 15 jun 2007, 06:38 ] |
Titel: | |
ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ? |
Forfatter: | Juel [ 15 jun 2007, 07:13 ] |
Titel: | |
Shelby 500 skrev: ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ?
Jow det kan man godt, men det vil ikke hjælpe noget, fordi man kan ikke slibe dem så stemplet kan komme forbi.. Mvh Morten |
Forfatter: | Runesm [ 15 jun 2007, 08:25 ] |
Titel: | |
Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud? |
Forfatter: | Juel [ 15 jun 2007, 08:31 ] |
Titel: | |
Runesm skrev: Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud?
nej fordi så kan pejlestængerne ikke rotere der skal i forvejen tages 2mm af den lille bolts top.. |
Forfatter: | Wildert [ 15 jun 2007, 13:37 ] |
Titel: | |
Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne. Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op. Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv. Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet. En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede. Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse . |
Forfatter: | Juel [ 15 jun 2007, 13:54 ] |
Titel: | |
Wildert skrev: Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne.
Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op. Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv. Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet. En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede. Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse . Hej Brian Jeg har snakket med Jesper fra vores cylinderservice, han siger at det er ligemeget, jeg kan bare slibe af, det gør ingen forskel.. SÅ de bliver bare slebet til. Han sagde endda at jeg ikke behøvede at slibe i den anden side for at få ligevægt, det var ligemeget.. SÅ jeg sliber dem ned.. Hehe og ja jeg ved godt de andre blokke ville være nemmere at bruge, men den blok her har side fordele.. den er ikke så høj, den vejer mindre, og der står 1.8 på den derfor har jeg valgt at bore op istedet for at bare tage en 2.0blok, fordi sådan en havde jeg skam på lager |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |