Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Startproblem på sugemotor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18416 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Brisse [ 08 jun 2007, 15:46 ] |
Titel: | Startproblem på sugemotor |
Har fået en rigtig træls fejl på min Fiat de sidste par gange jeg har kørt løb. Når starten går og jeg slipper koblingen springer bilen godt nok frem men så er det som om motoren er ved at gå ud. Det eneste der kan rede den er at koble ud igen og give masser af gas og så file lidt på koblingen til den kommer igen. Når først den er kommet over hakkeriet trækker den perfekt i alle gear på resten af prøven men de starter koster godt nok mange sekunder ![]() Jeg har selv mistanke til kaburatorerne men har ingen ide om hvad jeg skal se efter. Kører med 2 stk dobbelte Weber DCNF 40mm, elektrisk benz.pumpe og trykregulator Nogle gode ideer? /Brian |
Forfatter: | Morten VJ [ 08 jun 2007, 19:01 ] |
Titel: | |
co værdien i tomgang er vel et godt sted at starte. Omkring 2% Er vel rimeligt. Ellers findes der bøger der kan lånes på bibiloteket, mht weberkarburatorer. Haynes har bla. udgivet en. Heri findes der mange dyse rekomendationer til forskellige motorer. Hvis det er prøvet er der kun tilbage at lege med tomgang dyser. Går den fed så mindre dyser, og mager så er det omvendt Gasspjældets stilling har også betydning, ds der et to huller et til tomgang, og et til lavlast. Og så har vi luftkorrektions dyser, og Blanderør. Gudskelov for pc justerbare motorstyringer, her kan man justere uden at det koster en formue. MVH morten |
Forfatter: | Brisse [ 08 jun 2007, 19:26 ] |
Titel: | |
Skylder nok lige at sige at den blev justeret ind sidste år og kørte en hel sæson uden problemer borst set fra sidste løb sidste år hvor problemet så småt begyndte. Mht. motorstyringer så er det en kende svært at få til at passe ind i reglementet... |
Forfatter: | Morten VJ [ 08 jun 2007, 19:39 ] |
Titel: | |
Hmm hvilken type pakning bruger du imellem indsugnings manifold, og karburatorer, en plastic dims med 2 løse oringe, og det er med næsten garenti at oringene er blæst ud. En papir pakning, og rystelserne fra motoren kan forplante sig til svømmerhusene, hvilket kan give problemer. Karburatoren er blebet spændt for hårdt, rystelser, og problemer. En stålpakning, med vulkanicerede gummiringe er vejen frem. føres af bla. Misab ( mener jeg). Og husk at kaburatorene ikke skal spændes for hårdt på manifolden. MVH Morten |
Forfatter: | michael f [ 09 jun 2007, 09:10 ] |
Titel: | |
jeg har haft stål pakninger med vulkaniseret ring liggende, de var netop fra Misab.. så Misab har dem ihvertfald.. |
Forfatter: | Brisse [ 09 jun 2007, 12:47 ] |
Titel: | |
Må prøve de pakninger. Lige nu kører jeg med nogle hårde skiver a'la pertinax med pakningspapir på begge sider. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |