Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lc-1 xd16 driller lidt http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=18364 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | RS-adam [ 30 maj 2007, 10:22 ] |
Titel: | Lc-1 xd16 driller lidt |
jeg har monteret dette sæt i min bil.. og det virker fint, når jeg kører normalt, men når jeg giver bilen rigeligt med gas, så laver det bare streger i displayet, indtil jeg slukker og starter bilen igen.. sidder sonden for tæt på turbo eller er der noget andet galt.. har nogen prøvet noget lign før? I xd-16 manualen sriver de at når dette display vises -.-.- så kan den ikke modtage data fra lm-1 og man skal tjekke kabler???? på forhånd tak |
Forfatter: | johan o r [ 30 maj 2007, 11:20 ] |
Titel: | |
har du så tjekket kablerne Der plejer at komme en "fejlkode" hvis sonden ikke virker. Er det omdrejnings bestemt eller er det når den bliver varm?? |
Forfatter: | kadettcqp [ 30 maj 2007, 11:52 ] |
Titel: | |
Har du prøvet at køre den lige så stille op i omdrejninger for at se om det er fordi den kommer uden for målerens skala? Eksempelvis alt for fed eller alt for mager blanding? Ved at køre den lige så stille op i omdrejninger burde du kunne se om den lige så stille går mod en meget fed eller mager blanding. |
Forfatter: | RS-adam [ 30 maj 2007, 14:16 ] |
Titel: | |
det kommer når den får fuld gas eller bare en halv tjep acceleration.. så går den bare over i -.-.- men jeg tror ikke den går magert, for uret virkede i starten, og da gik den okay fed ved fuld gas... den stod 10,5 i AFR... og det er tilsvarende lambda 0,71.. kablerne er os tjekket... og lige så snart jeg slukker bilen og starter den igen.. så virker uret igen... men tror jeg får flyttet ½ meter længere bagud imorgen... hvis jeg får tiden til den... |
Forfatter: | kadettcqp [ 30 maj 2007, 16:25 ] |
Titel: | |
Okay, ja så er det måske nærmere fordi den får for fed blanding. Ved ikke om det kan "sode" sonden til og du erfor får fejl? Jeg har været ude for det med min narrowband sne på et tidspunkt. Da viste den også meget mærkeligt på det multimeter jeg havde sluttet til. Men efter et par omgange for fuld knald på KTI så virkede den lige pludselig fint igen. Da gik min nemmelig ret fedt ved delgas og det var efter lang tids cruisin'. |
Forfatter: | grydesvamp [ 30 maj 2007, 18:14 ] |
Titel: | |
sæt dit multimeter på ledningerne og kør en tur hvis spændingen falder ved du hvad det problem er.. |
Forfatter: | RS-adam [ 31 maj 2007, 09:28 ] |
Titel: | |
ja hvis spændingen falder. så er det fordi bilen kører for fed... men når man kigger på uret inden det går over i -.-.- så er det ikke fordi det er på vej ud af skalaen... og det er en gammel RS turbo stadiog me KE anlæg der står 3,5% procent i CO og kører 1,1 bar.. så det er imod alt fornuft hvis den skulle gå for fedt... |
Forfatter: | RS-adam [ 31 maj 2007, 10:10 ] |
Titel: | |
spørgsmålet er mere om man skader sonden ved at kører med den når displayet viser -.-.- nogen der ved det? |
Forfatter: | johan o r [ 31 maj 2007, 12:01 ] |
Titel: | |
Hvad med forsyningsspænding? |
Forfatter: | RS-adam [ 31 maj 2007, 22:03 ] |
Titel: | |
jeg må indrømme jeg har ikke målt noget på det endnu... syns bare det er underligt at den virkede lige da den blev sat i... og et par dage efter var den gal.... og nu fucker den helt op.. nu skal den ikke engang ha gas for den går amok.. men piller lortet ud og så bliver den rykket længere tilbage efter dhb.. ellers så snakker jeg lige med inovate motorsport.. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |