Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2007, 12:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2006, 07:52
Indlæg: 21
Geografisk sted: Denmark
Hejsa

Jeg har lige skiftet tandrem og toppakning på min B6 motor og har IKKE drejet på motoren mens den har været skilt af.
Nu lyder den som en gammel stødstangsmotor (klapper helt vildt) og kompressionen er ens hele vejen over! Derudover er den svær og få liv i og backfire helt vildt.
Hvad er der lige galt. Håber nogle af jer motorguruér kan give mig et praj om hvad der er galt.

_________________
Zom Zom Zooooooom pffft Zooooooooooomm PFFFT zooooooommmmm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2007, 13:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Tænding eller knast er ude af justering... Start med at tjekke tænding, hvis det ik virker, se om den er taktet ordenligt.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2007, 17:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg gætter også på tænding. Hvordan sidder fordeler eller takthjul eller lignende på sådan en?

Jeg har selv stået i den situation at jeg var 112% sikker på at det måtte være manualen der var noget galt med, for JEG havde sgu' da i hvert fald helt sikkert gjort som der stod.... alligevel havde jeg jo fucket op da jeg endeligt bed i det sure æwle og kontrollerede mit arbejde :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2007, 18:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2006, 07:52
Indlæg: 21
Geografisk sted: Denmark
motor står 100% på mærker.... og ikke pillet ved tændingen... men fuskede lidt videre i eftermiddags og nu vil den godt holde sig igang men den lyder stadigvæk som om der er hældt en pose søm i maskinen :(

_________________
Zom Zom Zooooooom pffft Zooooooooooomm PFFFT zooooooommmmm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2007, 03:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2006, 07:52
Indlæg: 21
Geografisk sted: Denmark
så er den fikset.
Det var toppakningen som åbenbart var for lille, selv om jeg fik at vide at det var den helt rigtige toppakning. Men nu er der så et andet problem. Når bilen er kørt varm vil den ikke starte igen før den er kold igen. Har skiftet kølevandstemp måler til motorstyring ud efter rådgivning fra mazda. Virker stadigvæk ikke

_________________
Zom Zom Zooooooom pffft Zooooooooooomm PFFFT zooooooommmmm


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team