Powerforum
http://powerforum.dk/

HJÆLP "låst" motorstyring efter udlæsning af fejl
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17803
Side 1 af 1

Forfatter:  Thomas S. Nielsen [ 05 mar 2007, 20:23 ]
Titel:  HJÆLP "låst" motorstyring efter udlæsning af fejl

Hej.

Jeg skriver i håb om hurtig hjælp, jeg har ydermere skrevet under teknik og rep. da jeg ikke er sikker på hvor dette indlæg hører hjemme.

Tidligere idag har jeg udlæst fejlkoder på en Rover 623si (1995) bilen er næsten identisk med en Honda accord (1995)

Jeg "lusede" det korrekte blå to polede stik, og satte tænding på. Koden kom fint ud gennem motorlampen.

Problemet opstår efterfølgende da bilen skal starte, nu er der pludselig ingen gnist på tændrørene, altså manglende tænding!!!

´Bilen har startspærre, kan denne "nulstille" "låse" styringen under en sådan udlæsning?? Jeg har startspærren misænkt for at spøge, uden at vide det.


I instruktionsbogen står der noget om en speciel "rød tændingsnøgle" Man skal bruge i forbindelse med omkodning eller gen indlæring af startkoder. Er det noget???? jeg har den dog ikke.


Håber på noget response fra nogle med kendslab til Rover/Honda.

Mvh. Thomas

Forfatter:  martin306xsi [ 05 mar 2007, 21:55 ]
Titel: 

Kom så Morten :D

Forfatter:  Thomas S. Nielsen [ 05 mar 2007, 22:12 ]
Titel: 

Ja, det kunne være rart:-)

Er han Rovermek. ???

Forfatter:  Morten VJ [ 05 mar 2007, 22:34 ]
Titel: 

ET citat fra et pb.

Hvad viste de fejlkoder.
Og nej jeg har aldrig oplevet en no start situation, på en honda efter lusning af stikket.
Man bruger også lusning af dette stik når man grundindstiller tændingen.
Og stik for guds skyld aldrig den røde nøgle i tændingslåsen, og sæt tænding på.
For så går den i lære mode, og alle nøgler skal programmeres om.

Fjern den 7,5 amp sikring der sidder ude i motorrummet. jeg mener at den har et radio symbol.
Denne sikring skal fjernes i min 10 sekunder, og motorstyringen og radio bliver 0 stillet.

En sikker vinder er normalt strømfordeleren.
Fjern dæksel rotor, og dækslet under rotoren,
Og der med næsten garenti rust.
Dette kommer fra et leje i strømfordeleren.

Og jeg vil gætte på at fra rover koster den spidsen af et par jetjagere.
Men der bør være et honda nr indstandset i huset, og hvis du kan få fat i dette så koster det kun en jetjager spids.

MVH

Morten

Og en lille tilføjelse jeg har rodet med Honda siden 1988 og Rover siden 2000, så min rover viden er ikke helt up to date i de mellemliggende år.
Taler vi Derimod om deres v8 motorer er det en helt anden snak.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/