Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Specialbygget spærredifferentiale - hvor? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17758 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Lerup [ 27 feb 2007, 15:08 ] |
Titel: | Specialbygget spærredifferentiale - hvor? |
Ohøj, Kender I nogen steder der på betryggende vis kan specialbygge et spærredifferentiale? Jeg har sandsynligvis mulighed for at tage udgangspunkt i et differentiale fra en anden bil. Indbygningsmålene er de samme, men drivakslerne har et andet antal stråler. Der skal altså enten laves nye spidshjul, eller noget fusk med at dreje strålerne ud af spærredifferentialet og indsætte en "bøsning" med de rigtige antal stråler + slaglodde det hele sammen. |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 27 feb 2007, 15:29 ] |
Titel: | |
var det ikke nemmere at lave hybrid trækakler ? den inderst del fra doner bilen og den yderste fra din egen |
Forfatter: | Lerup [ 27 feb 2007, 15:47 ] |
Titel: | |
Har overvejedet den løsning Det er bare heller ikke ligetil, da min ene trækaksel er todelt. Desuden er den løsning også kun "nem" hvis trækakslerne fra min bil og donorbilen har samme antal stråler til kardanledene. Hvis ikke de har det, skal man alligvel til at snitte nye stråler på akslerne ... for ikke at nævne at de også helst skal have samme sporvidde |
Forfatter: | grydesvamp [ 27 feb 2007, 16:08 ] |
Titel: | |
frem med vinkelsliberen og derefter i drejebænken med akslerne.. lav et rør der kun LIGE kan gå ud over akslen (evt en frossen aksel og tight fit) derefter skal akslen afsted til afbalancering og vupti du er kørende igen.. |
Forfatter: | Lerup [ 27 feb 2007, 16:19 ] |
Titel: | |
Mnjaa.... Du mener at samle to akselstumper med en "muffe"? Er bare bange for at den løsning har for nemt ved at blive drejet over af momentet. Kan selvfølgelig lave muffen "lang nok". Ved at lave "bøsning"-løsningen i spidshjulene kan jeg til gengæld gå ud på en lidt større diameter og dermed redde lidt mere holdbarhed...?? Donorbilen en Mazda MX6/Ford Probe.... så det er heller ikke alt for nemt med tilgang til donoraksler |
Forfatter: | mh [ 27 feb 2007, 17:26 ] |
Titel: | |
hvis du ikke vil til at bygge et dyrt spær diff. http://www.unicardan.dk/gkn-ids-scandin ... rsport.jsp og hvis du vil gå spær vejen kan du spørge disse om de kan lave et diff der passer til huset med de rigtige splines http://www.power-trax.de/produkte/locker/locker.htm http://www.differentials.com/pdfs/43.pdf |
Forfatter: | vognbjerg [ 16 mar 2007, 01:20 ] |
Titel: | |
Lerup skrev: Mnjaa.... Du mener at samle to akselstumper med en "muffe"? Er bare bange for at den løsning har for nemt ved at blive drejet over af momentet. Kan selvfølgelig lave muffen "lang nok".
Ved at lave "bøsning"-løsningen i spidshjulene kan jeg til gengæld gå ud på en lidt større diameter og dermed redde lidt mere holdbarhed...?? Donorbilen en Mazda MX6/Ford Probe.... så det er heller ikke alt for nemt med tilgang til donoraksler med muffesamlingen skal du slet ik være bekymret... jeg har lavet landbrugsmaskiner i en del år(bla.samson gylle) og vi har samlet mange aksler på både vogne og pumper på den måde... men lad være med at gøre det midt på akslen.. gør det så langt ude som mulig da svingningerne er mindst der.. lav muffen 60mm ikk for lang og ikk for kort.. det bliver ikk bedre af at den er 200mm lang, du får bare længere imellem svejsningerne 1 sæt muffen på den ene aksel.. løst.. ikk svejs.. 2 slib aksel stumperne i enderne så du får en V kile at svejse i ..hold en afstand på 1 lille millimet imellem akslerne og fyr godt op under svejsen.. 3 tjek at du har husket muffen inden du svejser 4 slib svejsningen glat så du kan få muffen op omkring svejsningen 5 svejs muffen i begge ender... husk at skrue ned for svejser så du ikke brænder kratere .. kommer der allgevel kratere i kanten af svejsning ved du hvor det banker fra fra når din bil taber fart med 150kmt du kan altid slibe kraterne glatte det er bare vgtig at "kærv virkningen" er væk resultatet en samling der ikke går til.. det kræver altså en ordentlig svejser.. ENHVER smed ville kunne lave den samling så den kan holde for en fyreaftens pils fredag eftermiddag |
Forfatter: | Staalanden [ 16 mar 2007, 10:40 ] |
Titel: | |
Vognbjerg. Håber det er ok jeg lige stjæler det du lige har skrevet der til en anden hjemmeside. Nogle Nissaner har det med at knække akslerne, så det må jo være en ok måde at samle dem igen. Nye koster en halv arm |
Forfatter: | vognbjerg [ 16 mar 2007, 13:00 ] |
Titel: | |
Staalanden skrev: Vognbjerg. Håber det er ok jeg lige stjæler det du lige har skrevet der til en anden hjemmeside. Nogle Nissaner har det med at knække akslerne, så det må jo være en ok måde at samle dem igen. Nye koster en halv arm
ja hvis du er så heldig at finde en brugt... de bliver ikk lavet nye mere been there har lige en tilføjelse til projektet hvis nogen skulle have brug for det den nemmeste måde at "line" dem op på er at bruge et stykke kraftig vinkeljern og 2 skruetvinger.. læg akslerne der i og hæft dem GRUNDIGT sammen (akslerne, ikk vinkeljern) det er bare vigtig man ikke løsner skruetvingerne før den er hæftet og færdig med at vride sig |
Forfatter: | Staalanden [ 16 mar 2007, 13:51 ] |
Titel: | |
Jo de laver dem igen. Men det er uden den gummiafballancerings dims på på. Det er jo gerne der de knækker. Ved der for kort tid siden er sat helt nye på en P10 GT |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |