Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Søger: stor MAF føler/hus http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17632 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | dalle [ 07 feb 2007, 12:53 ] |
Titel: | Søger: stor MAF føler/hus |
hej .. ville lave noget bedre vejrtrækning, maf følerne sidder i luftfilter kassen på en focus rs.. så skal have fundet en ny holder? slange til turbo r i forvejen 3" så ville være fint med en føler/hus der r 3" igennem også .. eller r det ikk afgørende at det snævre ind der hvor luften passere føleren?? håber på nogen der har lidt ider Mvh Jesper |
Forfatter: | dalle [ 07 feb 2007, 17:37 ] |
Titel: | |
nogen med ider ... |
Forfatter: | mh [ 07 feb 2007, 17:48 ] |
Titel: | |
mener at mondeo V6 modellen er rimeligt stor... |
Forfatter: | dalle [ 07 feb 2007, 17:55 ] |
Titel: | |
ja den "nye" 2001- kører med samme føler .. men "huset" sidder sammen med luftfilter kassen og det r ikk til at skærer af og spænde slange på pga det sidder skævt på selve kassen har selv haft samme ide |
Forfatter: | mh [ 07 feb 2007, 18:41 ] |
Titel: | |
det var også mk II jeg tænkte på |
Forfatter: | Morten VJ [ 07 feb 2007, 19:40 ] |
Titel: | |
Har du overvejet de komplikationer en større maf sensor giver. Benzin-tænding 2 viktige parametre der er styret af denne sensor. MVH Morten |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 07 feb 2007, 20:55 ] |
Titel: | |
nissan 300zx twin turbo er 3" opel 2.5-3.0 v6 er 3" nissan maxima q45 er 90mm men som Morten siger, så er det ikke bare lige til. |
Forfatter: | dalle [ 08 feb 2007, 06:44 ] |
Titel: | |
nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin |
Forfatter: | johan o r [ 08 feb 2007, 16:44 ] |
Titel: | |
Oliver Har en stor en fra en impreza sti fra 99 og han bruger den vist kun som forlænger rør, fordi der ikke er kommet rustfri på endnu.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 09 feb 2007, 18:04 ] |
Titel: | |
dalle skrev: nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin
Det vil det med garenti. Signalet en lmm sender ligger imellem 0,5 og 4,5 volt ca. uanset størrelse. Så vi antager at den originale Har et maks flow på 100kg luft pr minut. dette giver så en spænding på 4,5 volt. Styreboksen ved nu at ved 6000 rpm, og 4,5volt fra lmm så skal tændingen stå 15 grader og dyserne skal åbne i 6 ms. Erstatningen flower 150 kg luft pr minut ved 4,5 volt Men ved 6000 omdrejninger giver den kun 3,5 volt i spænding. Styreboksen mener nu at motoren ikke er så højt belastet, Og sætter måske tændingen til 20 grader, og dysetiden til 5 ms. (kun et eksempel) Resultatet bilver en død motor En større llm skal købes med en costum chip, og event større dyser. Men det er en samlet pakke. MVH Morten |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |