Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Seriøse ridser i smedede stempler http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17620 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | CorsaGSI [ 05 feb 2007, 18:00 ] |
Titel: | Seriøse ridser i smedede stempler |
Hej. Er der nogen, der har et bud på, hvorfor et sæt smedet stempler har fået så seriøse ridser efter kun 1000 km? Stemplerne var helt nye for 1000 km siden. Blokken blev boret op fra 79 til 79,5 mm for at passe til de nye stempler. Stemplerne er mest ridset på siden, der vender mod bagsiden af motoren (indsugningssiden). Motoren er IKKE trykladet. Nogen forslag? For stor/lille cylinder i forhold til stempler? Dårlig opboring/honing? Dårlig smøring (det er som standard)? Mvh. |
Forfatter: | mh [ 05 feb 2007, 18:11 ] |
Titel: | |
hvordan ser cylinderen ud?? kunne godt mistænke lidt en for stor dimension på boringen (men hvordan ser den ud har den ridset hele vejen i cylinderen eller kun i toppen eller hvorledes) og er de ridset ens eller er 3'ern mere end 2'ern og så videre så det måske er en varme faktor (dermed for lille boring evt.) |
Forfatter: | CorsaGSI [ 05 feb 2007, 18:30 ] |
Titel: | |
Cylinderne har også "slid" mærker! Jeg synes, det ser ud som om, at den er ridset hele vejen ned og altså ikke kun i toppen af cylinderen. Der er også mærker på den anden side af stemplerne (den side der vender mod front af motor/udstødning). Men disse ridser er markant mindre. Der er markante ridser for ALLE stempler...dog en anelse mindre for nr. 1. Mit bud kan være en for stor boring --> slør i stemplet. Men jeg har ikke så megen erfaring. Mvh. |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 05 feb 2007, 18:36 ] |
Titel: | |
tror i ikke nærmere det er for lille boring..... så stemplet klemmer når det bliver varmt ? hvem har boret din blokke op til de smede stempler ? |
Forfatter: | mh [ 05 feb 2007, 18:40 ] |
Titel: | |
har du fået målt boringen efter da den blev boret op... |
Forfatter: | jannikpj [ 05 feb 2007, 18:57 ] |
Titel: | |
Jeg har lige skilt min motor (Toyota 3S-FE) ad og der så ligsådan ud på min stempler og i boring, der har ikke vært skilt ad før. den har så os gået 275.000Km |
Forfatter: | CorsaGSI [ 05 feb 2007, 19:17 ] |
Titel: | |
Da jeg adskilte min motor med standard stempler, havde den gået 130.000 km, og der var ridserne kun 1/10 så kraftige, som de er nu på de smedet stempler (efter 1000 km). På org. stempler er siden ikke mere ridset, at den blot at blevet lidt "blank": Ja, det er faktisk en lidt pinlig affære med opboringen. For firmaet startede med at ødelægge min org. blok, som jeg indleverede (de borede skævt)!!! Derfor var firmaet nød til at skaffe mig en ny blok. Jeg afleverede alle 4 stempler med tilhørende "piston specification" papirer fra Wiseco. Så gik jeg ud fra, at de nok skulle kunne finde ud af, hvad den skulle opbores til. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke selv begyndte at opmåle cylinderne efter opboring, da jeg ikke har ekspertise eller udstyr til dette. Mvh. Ps. Firmaet der lavede opboringen servicerer Peugeot DTC bilerne...så kan enhver nok gætte, hvem der er tale om. |
Forfatter: | Steen-S [ 05 feb 2007, 19:34 ] |
Titel: | |
Hvad siger "Firmaet der servicerer Peugeot DTC bilerne"? De må da have et eller andet at sige, og om ikke andet have røde ører, for det er sjusk, uanset om der er boret for stort eller småt.. |
Forfatter: | lqs [ 05 feb 2007, 22:22 ] |
Titel: | |
det er svært det der med tommer og MM!!! MVH søren |
Forfatter: | Zorak [ 05 feb 2007, 22:32 ] |
Titel: | |
lqs skrev: det er svært det der med tommer og MM!!! MVH søren
TT: Bliver spændende at se hvad fejlen så er.. Om det pga forkert mål eller det er noget andet.. Så må du vel kunne få dem til at erstatte stemplerne og så få boret den et andet sted? Hilsen Jesper Andersen |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |