Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Ja jeg vil lige fortælle en historie om et lille eksperiment jeg har haft gang i til min traktortrækker.

Jeg har skiftet til en anden type manifold (fra en lastbil-udgave af samme motor) Dette manifold er med t4 flange, men turbo'en jeg skal køre med er større (hedder muligvis t6 ?) Derfor var planen oprindeligt at lave en overgangsflange mellem manifold og turbo, men så løber jeg desværre tør for plads under hjelmen.

Derfor har jeg skåret flangen af manifoldet og bagefter skåret flangen af en gammel udrangeret turbo og svejset de to dele sammen. Og slebet materiale væk invendigt i manifoldet, så der er fri passage.

Jeg har fulgt en fremgangsmåde, beskrevet her på powerpage, hvor jeg har varmet begge emner godt op, svejset med støbejernselektrode ved lav spænding og derefter pakket det hele godt ind i rockwool og i en kasse, som jeg stillede i et varmt rum.
Resultatet ser umiddelbart fornuftigt ud, men spørgsmålet er nu om jeg skal gøre mig nogle forhåbninger om at skidtet kan holde når først der kommer både varme og tryk i manifoldet :?:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østfyn
ja hvis det er fremgmgsmåden du har brugt så skulle der ikke være nogen problemer

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
du kan da altid få manifolden udglødet så har du i hvart fald chek på om det kan klare varmen.. samt du får renset alle de små støbejernsgrater ud af manifolden ;)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
tror ikke du få de store problemer...

på støberier svejser de bare emnerne og sliber dem ned uden udglødning og lign.

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time