Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2007, 23:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
Hej.

Jeg har snart (skal lige hentes) en gammel B23E motor stående i garagen, og den skulle jeg gerne i gang med at renovere.

Er der nogen af jer der kender et godt sted hvor de kan udmåle motorblok og krumtap?

På forhånd tak :-)

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2007, 16:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
volvo300 skrev:
Hej.

Jeg har snart (skal lige hentes) en gammel B23E motor stående i garagen, og den skulle jeg gerne i gang med at renovere.

Er der nogen af jer der kender et godt sted hvor de kan udmåle motorblok og krumtap?

På forhånd tak :-)

Mvh.
Peter


Hvad fejler den?

Meget sjældent er disse krumptappe slidte, og ER den slidt, så er det bedre at finde en der ikke er, end forsøge at slibe den gamle til overstørrelse lejer.

Et sæt mikrometerskruer kan klare den del for dig. Mærk hvordan den roteret i hovedlejeoverfaldene, det er normalt en god indikation af hvor skæv den evt. er. Meget sjældent et problem.

Boringen kan være ødelagt. Kun en 3punktsmåler kan måle den præcise diameter, men i en snæver vending kan du klare dig med et billigt spærmål og en mikrometerskrue.

hvad skal du bygge til? Bare fordi det er sjovt, eller fordi den skal tunes yderligere ,oder?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 16:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
Hej Henrik.

Motoren skal renoveres og bruges til hverdag.
Den B230 jeg har i nu larmer (enten stemplet eller et hovedleje) og jeg kunne godt tænke mig at rode lidt med en B23E, da jeg har læst at denne konstruktion er god at bygge videre på.

Min plan er at renovere motoren men med det formål at kunne tune den lidt vildere senere hen... ikke noget med turbo eller noget, men bare noget med en vildere knast, andet udstødnng osv.!

Er det noget du evt. ville hjælpe mig med at udmåle?

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team