Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2007, 23:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Skal til og lave turbo-manifold med udtag til wastegate, har søg og søg her på siden efter billeder/tegninger men uden det store held..

Er der nogen her inde, som har billeder, link eller en god forklaring på hvor det er best og ta udtaget fra manifolden.. Har set mange der bare smider et rør på siden af den, men vil da mene det ikke lige er der man får det beste flow..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Du kan jo tjekke jonas' version ud: http://www.efterz.com/car.asp?car=33
Scroll lidt ned på siden, og du får svar :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 18:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Saab-Daniel skrev:
Du kan jo tjekke jonas' version ud: http://www.efterz.com/car.asp?car=33
Scroll lidt ned på siden, og du får svar :)
Daniel.


Ja sådan der har jeg set mange lave det, men om det er helt rigtig vis man tænker på flow..

Er selv ind på noget med og føre et 5 rør ud af manifolden, altså vis man ta de 4 rør og lader det 5 komme ud fra midten.. (lidt svært og forklare)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 18:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bedst rent flow mæssigt er det sikkert ikke. men hele den manifold på billedet er lavet til at virke mere på tryk end på pulser...... mange rene racermanifolde, er lavet så flowet til WG er mindst lige så vigtigt som det til selve turbinen. meget der ser helt galt ud(!!!) kan nu køre meget fint alligevel. men prøv som en hovedregel at tage udstødningsgassen fra alle cylindre. samt søge for at gassen skal ændre retning færrest mulig gange. brug store diametre i sving/rørbøjninger. MVH søren PS. ofte vil pladsen/mangel på samme... gøre at der skal laves kompromiser..... som i resten af livet!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
lqs skrev:
bedst rent flow mæssigt er det sikkert ikke. men hele den manifold på billedet er lavet til at virke mere på tryk end på pulser...... mange rene racermanifolde, er lavet så flowet til WG er mindst lige så vigtigt som det til selve turbinen. meget der ser helt galt ud(!!!) kan nu køre meget fint alligevel. men prøv som en hovedregel at tage udstødningsgassen fra alle cylindre. samt søge for at gassen skal ændre retning færrest mulig gange. brug store diametre i sving/rørbøjninger. MVH søren PS. ofte vil pladsen/mangel på samme... gøre at der skal laves kompromiser..... som i resten af livet!


Ok godt følge dig, må se hvad jeg kan fnde ud af.. Har bare søgt en del her på siden og på google men uden held hvad ang billeder (alle dem jeg har fundet går der bare et rør ud fra siden)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 21:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://www.kenlowe.com.au/car65.htm

Blot et enkelt eksempel blandt mange. Flow til WG har her topprioriteten. Flow gennem turbo er nærmest sekundært....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 21:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
http://www.kenlowe.com.au/car65.htm

Blot et enkelt eksempel blandt mange. Flow til WG har her topprioriteten. Flow gennem turbo er nærmest sekundært....


Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 23:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin! skrev:
[Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???


Tror ikke det i praksis ville være muligt at gøre.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 23:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
[Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???


Tror ikke det i praksis ville være muligt at gøre.....


Nej du har nok ret, må ser hvad jeg kan finde på.. Ser også ud til folk nok kan lave lidt hk selv om det er et rør ud fra siden..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team