Wastegate placering/udtag..

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

Wastegate placering/udtag..

#1 Indlæg af Martin! »

Skal til og lave turbo-manifold med udtag til wastegate, har søg og søg her på siden efter billeder/tegninger men uden det store held..

Er der nogen her inde, som har billeder, link eller en god forklaring på hvor det er best og ta udtaget fra manifolden.. Har set mange der bare smider et rør på siden af den, men vil da mene det ikke lige er der man får det beste flow..
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Du kan jo tjekke jonas' version ud: http://www.efterz.com/car.asp?car=33
Scroll lidt ned på siden, og du får svar :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af Martin! »

Saab-Daniel skrev:Du kan jo tjekke jonas' version ud: http://www.efterz.com/car.asp?car=33
Scroll lidt ned på siden, og du får svar :)
Daniel.


Ja sådan der har jeg set mange lave det, men om det er helt rigtig vis man tænker på flow..

Er selv ind på noget med og føre et 5 rør ud af manifolden, altså vis man ta de 4 rør og lader det 5 komme ud fra midten.. (lidt svært og forklare)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

bedst rent flow mæssigt er det sikkert ikke. men hele den manifold på billedet er lavet til at virke mere på tryk end på pulser...... mange rene racermanifolde, er lavet så flowet til WG er mindst lige så vigtigt som det til selve turbinen. meget der ser helt galt ud(!!!) kan nu køre meget fint alligevel. men prøv som en hovedregel at tage udstødningsgassen fra alle cylindre. samt søge for at gassen skal ændre retning færrest mulig gange. brug store diametre i sving/rørbøjninger. MVH søren PS. ofte vil pladsen/mangel på samme... gøre at der skal laves kompromiser..... som i resten af livet!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af Martin! »

lqs skrev:bedst rent flow mæssigt er det sikkert ikke. men hele den manifold på billedet er lavet til at virke mere på tryk end på pulser...... mange rene racermanifolde, er lavet så flowet til WG er mindst lige så vigtigt som det til selve turbinen. meget der ser helt galt ud(!!!) kan nu køre meget fint alligevel. men prøv som en hovedregel at tage udstødningsgassen fra alle cylindre. samt søge for at gassen skal ændre retning færrest mulig gange. brug store diametre i sving/rørbøjninger. MVH søren PS. ofte vil pladsen/mangel på samme... gøre at der skal laves kompromiser..... som i resten af livet!


Ok godt følge dig, må se hvad jeg kan fnde ud af.. Har bare søgt en del her på siden og på google men uden held hvad ang billeder (alle dem jeg har fundet går der bare et rør ud fra siden)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

http://www.kenlowe.com.au/car65.htm

Blot et enkelt eksempel blandt mange. Flow til WG har her topprioriteten. Flow gennem turbo er nærmest sekundært....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af Martin! »

HenrikGM skrev:http://www.kenlowe.com.au/car65.htm

Blot et enkelt eksempel blandt mange. Flow til WG har her topprioriteten. Flow gennem turbo er nærmest sekundært....


Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Martin! skrev:[Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???


Tror ikke det i praksis ville være muligt at gøre.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af Martin! »

HenrikGM skrev:
Martin! skrev:[Ok det var et kanon link, billeder sig meget.. Det vil sige at vis der er plads så skulle man føre et lille rør fra hved udstødnings kanal til wastegaten, sådan 4 rør i wastegaten og 4 rør i flangen???


Tror ikke det i praksis ville være muligt at gøre.....


Nej du har nok ret, må ser hvad jeg kan finde på.. Ser også ud til folk nok kan lave lidt hk selv om det er et rør ud fra siden..
Besvar