Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvilke tændrør ska bruges på turbomotor`? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17487 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | NaDiT [ 14 jan 2007, 23:11 ] |
Titel: | Hvilke tændrør ska bruges på turbomotor`? |
køre med eftermonteret turbo på min Carina E 2,0.. den køre Kun med 0,4bar i tryk, men den har det med at tændingsbanke en lille smule lige når den for tryk, når den kommer længere op i omdrejninger er der ik noget, kan det afhjælpes med andre tændrør? evt. hvilke og købes hvor? Køre på std. nu. Håber nogen kan hjælpe, mvh. Jannick |
Forfatter: | klyfax [ 14 jan 2007, 23:29 ] |
Titel: | |
Standard rør, banket sammen til 0.6 mm, det pjeler at virke vær gang. Hvis det ikke virker, så træk tænding et par grader tilbage. Så skulle den meget gerne være der. |
Forfatter: | NaDiT [ 15 jan 2007, 15:57 ] |
Titel: | |
Så sir jeg tark, det vil da jeg prøve. ![]() |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 15 jan 2007, 16:40 ] |
Titel: | |
Evt et nummer koldere rør..... en tommel finger regle er et nummer koldere for hver 50hk extra |
Forfatter: | lqs [ 15 jan 2007, 17:59 ] |
Titel: | |
kan man få femten numre koldere? prøv nu bare de standard. særlig under til/indkøring. MVH. søren |
Forfatter: | klyfax [ 15 jan 2007, 18:09 ] |
Titel: | |
Standard rør virker fint selv om man køre med 1.2 bar og 100 hk mere end orig. turbo motor... |
Forfatter: | NaDiT [ 15 jan 2007, 18:24 ] |
Titel: | |
Mads B--> hvordan finder jeg nogle rør der er f.eks. et nr. koldere? har ik lig den store viden om tændrør. godt nok køre jeg kun 0,4b. men ved sammenligning af biler jeg har kørt op mod har den omkring de 200, og det jo meget tilfredsstillende.. Men i sir, at hvis jeg banker rørende så de er o,6mm så burde den ikke banke mere, ku det evt. hjælpe at køre 98 benzin, eller bruge octan boost+10 så jeg altså køre 105 octan? |
Forfatter: | klyfax [ 15 jan 2007, 18:28 ] |
Titel: | |
NaDiT skrev: Mads B--> hvordan finder jeg nogle rør der er f.eks. et nr. koldere? har ik lig den store viden om tændrør. godt nok køre jeg kun 0,4b. men ved sammenligning af biler jeg har kørt op mod har den omkring de 200, og det jo meget tilfredsstillende..
Men i sir, at hvis jeg banker rørende så de er o,6mm så burde den ikke banke mere, ku det evt. hjælpe at køre 98 benzin, eller bruge octan boost+10 så jeg altså køre 105 octan? Bank de rør sammen til 0.6 mm. Hvis det ikke virker træk tænding et par grader tilbage. Men det pjeler ikke at være nødvendigt at trække tænding tilbage. Turbomotor.dk siger præcis det samme! Du køre kun med 0.4, der skal altså ikke så meget til. Koldere rør er penge ud af vinduet, 98 oktan er næsten penge ud af vinduet, det giver jo 1-2% flere hk. ![]() |
Forfatter: | K-FINN [ 15 jan 2007, 18:34 ] |
Titel: | |
Det er ikke noget med tændrør at gøre... Kører du ikke med MF2, er ret sikker på dens overgang til tryk der skal justeres... MVh Finn |
Forfatter: | NaDiT [ 15 jan 2007, 18:35 ] |
Titel: | |
Okay, nej jeg køre ik med Mf2, køre kun med extern benzintryksregulator og pumpe. samt blandingsmåler til at holde øje med det. Mf2 har jeg liggende, men er ik helt vups på det med montering af det, plus at der ska bores i manifoldet.. :S Men prøver hvertfald det med rørende |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |