Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2007, 23:11 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
køre med eftermonteret turbo på min Carina E 2,0.. den køre Kun med 0,4bar i tryk, men den har det med at tændingsbanke en lille smule lige når den for tryk, når den kommer længere op i omdrejninger er der ik noget, kan det afhjælpes med andre tændrør? evt. hvilke og købes hvor?

Køre på std. nu. Håber nogen kan hjælpe, mvh. Jannick


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2007, 23:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Standard rør, banket sammen til 0.6 mm, det pjeler at virke vær gang. Hvis det ikke virker, så træk tænding et par grader tilbage. Så skulle den meget gerne være der.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 15:57 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
Så sir jeg tark, det vil da jeg prøve. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 16:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Evt et nummer koldere rør..... en tommel finger regle er et nummer koldere for hver 50hk extra

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 17:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kan man få femten numre koldere? prøv nu bare de standard. særlig under til/indkøring. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Standard rør virker fint selv om man køre med 1.2 bar og 100 hk mere end orig. turbo motor...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:24 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
Mads B--> hvordan finder jeg nogle rør der er f.eks. et nr. koldere? har ik lig den store viden om tændrør. godt nok køre jeg kun 0,4b. men ved sammenligning af biler jeg har kørt op mod har den omkring de 200, og det jo meget tilfredsstillende..

Men i sir, at hvis jeg banker rørende så de er o,6mm så burde den ikke banke mere, ku det evt. hjælpe at køre 98 benzin, eller bruge octan boost+10 så jeg altså køre 105 octan?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
NaDiT skrev:
Mads B--> hvordan finder jeg nogle rør der er f.eks. et nr. koldere? har ik lig den store viden om tændrør. godt nok køre jeg kun 0,4b. men ved sammenligning af biler jeg har kørt op mod har den omkring de 200, og det jo meget tilfredsstillende..

Men i sir, at hvis jeg banker rørende så de er o,6mm så burde den ikke banke mere, ku det evt. hjælpe at køre 98 benzin, eller bruge octan boost+10 så jeg altså køre 105 octan?


Bank de rør sammen til 0.6 mm. Hvis det ikke virker træk tænding et par grader tilbage. Men det pjeler ikke at være nødvendigt at trække tænding tilbage. Turbomotor.dk siger præcis det samme! Du køre kun med 0.4, der skal altså ikke så meget til. Koldere rør er penge ud af vinduet, 98 oktan er næsten penge ud af vinduet, det giver jo 1-2% flere hk. :P

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er ikke noget med tændrør at gøre...
Kører du ikke med MF2, er ret sikker på dens overgang til tryk der skal justeres...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:35 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15
Indlæg: 37
Okay, nej jeg køre ik med Mf2, køre kun med extern benzintryksregulator og pumpe. samt blandingsmåler til at holde øje med det. Mf2 har jeg liggende, men er ik helt vups på det med montering af det, plus at der ska bores i manifoldet.. :S
Men prøver hvertfald det med rørende


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team