Ford Escort
Redaktør: Moderatorer
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
Ford Escort
Er der ikke en flink person, som kan forklare mig lidt om Forskellen på RS modellen, og den alm. Det er nemlig sådan, at jeg har en 1,6 EFI. Fra 90, og der er jo ikke specielt meget liv i sådan en, og derfor har jeg kigget lidt på en RS motor. Passer den over, eller kan man bruge nogen dele, for at få lidt mere effekt ?
Mvh Thomas
Mvh Thomas
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
RS motor, regner med det er RS Turbo motoren du tænker på her ?
Denne motor er en 1.6 cvh motor, med mekanisk indsprøjtning, og turbo ladet. Skal du have den i din vogn, kan du vælge at flytte hele motor og motorstyringer med videre over i din bil. Eller du kan vælge at smide blokken samt udstødningmanifold osv osv og montere din nuværende manifold og elektroniske indsprøjtning som du køre med nu, og få den programmeret om, så det fungere.
Standart har en RS Turbo motor 132hk, men du kan godt hive ca170hk ud af den, uden de helt stor problemer.
Jeg har en 99% komplet RS turbo (hel bil) til salg hvis du skal bruge en donor bil
Denne motor er en 1.6 cvh motor, med mekanisk indsprøjtning, og turbo ladet. Skal du have den i din vogn, kan du vælge at flytte hele motor og motorstyringer med videre over i din bil. Eller du kan vælge at smide blokken samt udstødningmanifold osv osv og montere din nuværende manifold og elektroniske indsprøjtning som du køre med nu, og få den programmeret om, så det fungere.
Standart har en RS Turbo motor 132hk, men du kan godt hive ca170hk ud af den, uden de helt stor problemer.
Jeg har en 99% komplet RS turbo (hel bil) til salg hvis du skal bruge en donor bil
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
Hansen7717 skrev:Men er der ikke også en som kun hedder RS ? Det syntes jeg at kunne forstå på det hele. Eller er det RS 2000 ?
Nej, der tager du fejl
Tjek linket her http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/index.htm
Der står listen
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
-
flyby
- Medlem
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55
hvis du skal have turbo på din EFI motor skal du ikke bruge en escort rs turbo model, du skal på ebay og have en fiesta rsturbo dele.
Escorten har en anden styrring end din så du skal skifte alt ud.
Du kan godt bruge motor blok fra en escort rs turbo, men topstykket er ikke velegnet. For der er ikke levet plads til dine indsprøjtningsdysser.
Så der kan du bruge det du har.
Du kan evt kikke lidt her http://ford.flyby.dk/default.asp?id=273&uid=343 her er de dele du skal bruge hvis du vil have 200-230 hk
Escorten har en anden styrring end din så du skal skifte alt ud.
Du kan godt bruge motor blok fra en escort rs turbo, men topstykket er ikke velegnet. For der er ikke levet plads til dine indsprøjtningsdysser.
Så der kan du bruge det du har.
Du kan evt kikke lidt her http://ford.flyby.dk/default.asp?id=273&uid=343 her er de dele du skal bruge hvis du vil have 200-230 hk
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
Hansen7717 skrev:Det var nu ikke så meget turbo jeg tænkte på, i første omgang, men mere topstykke, stempler osv. om det på nogen måde kunne give mere effekt, eller sådan noget ? Jeg skal jo gerne holde den inde for "loven" dvs. jeg må "tilføje" 18 hk.
Med de 20% eller 18hk ekstra, du tænker på, skal du dokumentere den ikke forurener mere end tilladt, samt støj osv = DYRT.
Medmindre du finder en motor der inde for det område, og Ford vil godkende ombygningen.
Der er ikke sådan lige noget fra en RS turbo motor der kan bruges til det.
@Flyby Man kan sagtens tage RS Turbo Motoren fra escorten og smide det multipoint EFI anlæg som han køre med nu over, og så få motorstyring programmeret om, det burde ikke volde de store problemer
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Hansen7717 skrev:Det var nu ikke så meget turbo jeg tænkte på, i første omgang, men mere topstykke, stempler osv. om det på nogen måde kunne give mere effekt, eller sådan noget ? Jeg skal jo gerne holde den inde for "loven" dvs. jeg må "tilføje" 18 hk.
kig her: www.burtonpower.com
og her: http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm
der er en masse guldkorn på disse sider hvis ellers dit engelsk er O.K. på teknisk niveau
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!