Hej.
Jeg købte en 850 T5 for et par måneder siden, og har lavet følgende mods:
- 3" udstødning fra turbo
- Åbent filter + varmeafskærmning
- Chip fra RH Motorsport ( Er dog tilpasset til en anden T5 med standard motor )
- Ny standard T15 turbo med V70R turbinehus ( 3" hul, ud )
Problemet er at ladetrykket svinger fra 1.1 bar til 0.9, sådan op-ned-op-ned-op-ned. Problemet eksisterer egentlig kun fra 3 gear og op når man bare kommer lullende og så træder sømmet i bund, når den så når maks ladetryk falder den 0.2 ned og stiger 0.2, og bliver ved.
Fuld skrald i første og anden, er problemet der ikke, der ryger den op på 1 bar og trækker jævnt.
Jeg kører både med den rec. dump og en åben ( kan den være utæt?? ).
Kan det være actuatoren eller noget andet der har med styring af det ladetryksfis at gøre, eller er det chippen???
Mvh Morten
Ladetryksproblemer i Volvo 850 T5
Redaktør: Moderatorer
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Ladetryksproblemer i Volvo 850 T5

Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Det er en mitsubishi td04-turbo der er på sådan en, ikke?
I såfald er du den tredje jeg kender der har samme problemer, selvom de to andre er på saab'er. Mitsubishi-actuatoren er rigtig svag, og giver NØJAGTIG de symptomer du beskriver her, når de bliver trimmet...
Mit bud er, at en anden aktuator vil løse problemet...
Daniel.
I såfald er du den tredje jeg kender der har samme problemer, selvom de to andre er på saab'er. Mitsubishi-actuatoren er rigtig svag, og giver NØJAGTIG de symptomer du beskriver her, når de bliver trimmet...
Mit bud er, at en anden aktuator vil løse problemet...
Daniel.
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Jeg har nu skiftet actuatoren med en fra en 240 turbo ( lagervare
).
Da jeg jeg var i gang med skiftet så jeg til min undren at de to øverste møtrikker som holder turboen ind mod manifolden havde skruet sig lidt ud, og tænte at det var det som spøgte, og fik strammet dem til, med håb om at det nu var i orden, men NEJ...
Ladetrykket svinger stadig på samme måde, og jeg har også prøvet at blænde den åbne ventil af, og har lavet en dumplock nede på kompressorhuset, men uden held.
Så er det vel chippen som er bøhmanden ikke????
Mvh Morten
Da jeg jeg var i gang med skiftet så jeg til min undren at de to øverste møtrikker som holder turboen ind mod manifolden havde skruet sig lidt ud, og tænte at det var det som spøgte, og fik strammet dem til, med håb om at det nu var i orden, men NEJ...
Ladetrykket svinger stadig på samme måde, og jeg har også prøvet at blænde den åbne ventil af, og har lavet en dumplock nede på kompressorhuset, men uden held.
Så er det vel chippen som er bøhmanden ikke????
Mvh Morten

Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Så har jeg prøvet at bytte chippen tilbage til standard, men den opfører sig på samme måde.
Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???
Mvh Morten
Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???
Mvh Morten

Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Morten Lunde skrev:Det kan vel kun være den elektroniske ladetryksventil tilbage???
Mvh Morten
Det kan vel ikke være den ladetryksventil, da jeg kunne forestille mig at den sidder i forbindelse med actuatoren, og den havde du også prøvet at låse ik?
med mindre at ladetryksventilen fungere ved at lukke luften ud af tryk rørende.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Det var den skide ventil.
Nu kører det.
mvh Morten
Nu kører det.
mvh Morten

Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848