Startproblem -opr:Skift af tandrem på Fiesta diesel -How to?
: 30 nov 2006, 12:17
Halløj! Er der en Ford-mand herinde, som kan fortælle en Pug-mand som mig (og gerne skære ud i pap) hvordan man låser krumtap og knasthjul på sådan en 1,8 sugediesel (Endura - DE).
Er ved at skifte motor på bilen (min bror checkede vist tandremmen liiige sent nok
), og jeg gik lidt istå her da jeg ikke synes det virker helt så indlysende som på de PSA-maskiner jeg plejer at rode med. Ifølge Haynesbogen, så knalder man bare et bor ind i et hul på knasthjulet - helt som på PSA'erne...men denne motor har bare et andet knasthjul, som af udseende nok bedst kan sammenlignes med en 5-eget fælg, og har således ikke det lille hul til at låse med. What to do?
Krumtappen er et større mysterie - det er noget med en skrue man skruer ud af blokken(?) - men HVOR? Og hvad skal jeg stikke ind og låse med, og hvordan finder jeg den rigtige position?
Behøver som sagt lige et par guides, og fif til at gøre dette let...og det ved I jo nok...
Er ved at skifte motor på bilen (min bror checkede vist tandremmen liiige sent nok
Krumtappen er et større mysterie - det er noget med en skrue man skruer ud af blokken(?) - men HVOR? Og hvad skal jeg stikke ind og låse med, og hvordan finder jeg den rigtige position?
Behøver som sagt lige et par guides, og fif til at gøre dette let...og det ved I jo nok...